Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Szhirley i Roskilde bypark. REportage-panoramaer god idé?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I aftes var jeg med familien i Roskilde Bypark og høre Szhirley. Jeg bestemte mig for at tage kameraet med og lave et enkelt panoramabillede.

Resultatet kan ses her: (OBS: DER ER LYD PÅ)

http://wideeyes.dk/temp/szhirley/

Dette eksempel er meget simplificeret, og kan gøres meget mere overbevisende.

Personligt synes jeg det er en viiiildt fed måde at fange en stemning, og få en anden vinkel på en visuel dækning af et arrangement. Men jeg er jo nok også lidt farvet i min holdning Stick out tongue

Så hvad synes i andre?

Selve set-uppet er som sagt meget simpelt, og kan sagtens gøre mere overbevisende. Det kan fx være med en intro ala:

http://wideeyes.dk/temp/museumtour/

Det er også muligt at indsætte et speak, hvor en kommentator præsenterer arrangementet, eller indsætte tekst, ala en artikel.

Lad mig høre jeres meninger :)

Hilsen Morten 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:43

Det er ikke lige en anvendelse jeg havde tænkt over før, men det ser da egentligt ganske fedt ud Yes

Det fanger stemningen meget bedre end blot et enkelt stillbillede af de 10 forreste der står og hujer op imod scenen.

- Er der nogle juridiske udfordringer omkring at tage billeder til et sådan arrangement og bruge det på nettet? (Det bør der så vidt jeg lige kan lure ikke være, da det jo er et offentligt arrangement)

Dit andet eksempel herover finder jeg meget spændende, man kan jo lave nogle rigtigt fede præsentationer af alt lige fra et fitnesscenter til en lille 2 værelses lejlighed der er til salg, hvor man så vil kunne gå rundt i alle rum og kigge.

Det er lige en tand federe end de få 360 graders billeder der ligger hos de fleste ejendomsmæglere!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Rigtig god kvalitet. Kunne være fedt, hvis man selv kunne styre hastigheden den drejer med.

Hvad er det lavet i?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:00

Anders Christensen:

Det er ikke lige en anvendelse jeg havde tænkt over før, men det ser da egentligt ganske fedt ud Yes

Det fanger stemningen meget bedre end blot et enkelt stillbillede af de 10 forreste der står og hujer op imod scenen.

- Er der nogle juridiske udfordringer omkring at tage billeder til et sådan arrangement og bruge det på nettet? (Det bør der så vidt jeg lige kan lure ikke være, da det jo er et offentligt arrangement)

Dit andet eksempel herover finder jeg meget spændende, man kan jo lave nogle rigtigt fede præsentationer af alt lige fra et fitnesscenter til en lille 2 værelses lejlighed der er til salg, hvor man så vil kunne gå rundt i alle rum og kigge.

Det er lige en tand federe end de få 360 graders billeder der ligger hos de fleste ejendomsmæglere!

Hej Anders

Tak for det :)

Nej det er ikke noget folk normalt tænker på som en mulighed - men når man ser det, så synes jeg det ser fedt ud. Det vil selvfølgelig først blive rigtig fedt når jeg får lov til at stå oppe på scenen ude i siden og fotografere Smile

Jeg aner ikke hvordan det forholder sig rent juridisk. Jeg ved at folk normalt skal give tilladelse til at blive fotograferet - men igen, så vrimler det jo med pressebilleder fra offentlige steder med massere af mennesker.

Jep - man kan lave mange rigtig rigtig fede præsentationer, og vi har da efterhånden også lavet af alt fra tøjbutikker til hoteller, campingpladser, restauranter etc.

Hilsen Morten

p.s. vi arbejder også som underleverandør til div. webfirmaer :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:01

PeterOM:

Rigtig god kvalitet. Kunne være fedt, hvis man selv kunne styre hastigheden den drejer med.

Hvad er det lavet i?

Hej Peter

Tak for din ros.

Man kan godt styre hastigheden. Du skal bare holde venstre museknap nede og "trække" i billedet :)

Normalt indsætter vi en lille info-boks med forklaring, men den kom bare ikke med denne gang.....

Det er flash.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Peter

Tak for din ros.

Man kan godt styre hastigheden. Du skal bare holde venstre museknap nede og "trække" i billedet :)

Normalt indsætter vi en lille info-boks med forklaring, men den kom bare ikke med denne gang.....

Det er flash.

Hilsen Morten

Ok.

Er det PaperVision? Det minder lidt om de første eksempler, de lavede, bare i højere kvalitet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:11

Anders Christensen:

Jeg glemte lige problematikken med at bruge lydfiler der tilhører kunstneren. Den gør vist ikke i kommercielt øjemed, med mindre der er indgået en aftale med kunstneren.

Men til andre arrangementer - fx demonstrationer - kan man jo godt optage lyd og indsætte :)

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:12

WideEyes.dk & AAimport.dk:

p.s. vi arbejder også som underleverandør til div. webfirmaer :)

Uhh, spændende - Desværre er det der med udvikling af websites ikke noget vi markedsfører for tiden.

Det er lidt småt med tiden hos os lige pt, så vi holder skarpt fokus på vores crm- og hostingløsninger, som vi til gengæld er ved at udvide gevaldigt med nogle nye og meget større muligheder Wink

Har du fået lavet dig noget lækkert reklamemateriale du kan få smidt rundt og sælge dig på?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:13

Hej Morten,

Rigtig flot - Det kunne godt blive relevant for nogen af vores kunder.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:16

Nikolaj Astrup Madsen:

Hej Morten,

Rigtig flot - Det kunne godt blive relevant for nogen af vores kunder.

Hej Nicolai

Tak for det :)

Hvis du sender dit tlf. nr - evt. i en PM, så vil jeg gerne ringe og tage en snak og give dig en bedre introduktion når jeg kommer tilbage fra frokost :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)