Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nofollow til mine interne sider

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opbygge en ny hjemmeside, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bør anvende rel=nofollow for at optimere mine sider.

Jeg kan forstå at efter at Google ændrede på hvordan de opfatter nofollow har det ikke samme betydning, så antallet af udgående ikke længere har betydning for den værdi der bliver givet via links. Men bør man alligevel bruge nofollow?

For eksempel ...
Hvis min forside har pagerank 3 og jeg linker til en underside med pagerank 1. Mister min forside så værdi ved at jeg linker uden nofollow til den underside?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:06

Så vidt jeg kan se er det nu direkte linkjuice ud af vinduet at buge nofollow internt. Din forside mister ikke værdi ved at der linkes uden nofollow til en underside.

Ø nsker du at "skjule" bestemte links for Google bør du istedet bruge javascript onclick events til at dirigere brugerne i en bestemt retning istedet for almindelige links.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:56

Du skal ikke fokusere så meget på pagerank sculpting--hvilket i øvrigt anses for at være en af hovedgrundende til den nye ændring (bl.a. if. matt cutts).

Anyway, link til hvad du synes er kvalitet/relevant. Lad vær at brug energi på at kigge efter pagerank (public pr), det vil ikke tjene noget formål, og nej, du blir ikke straffet for at linke til lavere pagerank sider (ellers ville ingen jo linke til nogen, medmindre de havde præcis samme pr).

Der er blevet præsenteret flere metoder at "sculp'te" på, som bl.a. indbefatter brug af flash samt javascript. Problemet med disse er, at du derved automatisk vil udelukke brugere fra dit site, idét at ikke alle har flash installeret eller javascript aktiveret (bemærk, at vælger du denne løsning, skal du naturligvis blokeret søgemaskineadgang til disse).

Rand fra seomoz, præsenterede for nylig en alternativ metode (som vel mest henvender sig til footer linksne, som f.eks. "legal", "terms", "contact" etc.) Den går ud på at samle det hele i én side, og så bruge hash-tags til at specificere hvor på siden du blir bragt hen. Eks: site.com/about.html#legal, site.com/about.html#terms

Ved brug at den metode, sculpter du faktisk bare ved brug af at samle juicen i én side.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 12:42

Tak for svarerne! Det lyder logisk :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)