Jeg fik lige et lille wake-up-call tidligere i dag, hvor jeg sad og kiggede diverse statestikker igennem for MediaMouse's forskellige hjemmesider. På MediaMouse's hoved-domæne (mediamouse.dk) faldt jeg over noget som jeg ikke tidligere har set: Ca. 7 % af de besøgende vi har haft forbi det domæne i løbet af juni måned kom fra søgninger på Bing. Det vil sige folk der har søgt på f.eks. tryksager på Bing og så derigennem har fundet MediaMouse's hjemmeside.
Jeg må indrømme at første gang jeg hørte om Bing, der slog jeg det hen og tænkte at det nok var noget som MS opgav igen om et års tid. Men ikke desto mindre, så er realiteten nu at 7% af de som besøger mediamouse.dk kommer via Bing.
Et hurtigt kig på Bing viser dog nogle helt andre søgeresultater end på Google. Så mit spørgsmål er derfor: Skal vi til at tage Bing seriøst for alvor? Er det noget vi skal til forholde os til?
Alene i juni var der ~33.100 søgninger på Google efter Bing fra Danmark. Så er der oveni dem, der går direkte ind på Bing. Bing ser ud til at have en stor nok mængde besøgende til at det kunne være interessant for dig at hive i nogle af dem.
Hvad er endnu mere væsentligt er, at Bing brugere er mere produktive hos mig end Google brugere (nogle mener det er pga. Bing brugere er mindre IT-kyndige).
For at besvare dit spørgsmål: du skal for alvor forholde dig til alt der giver dig nyttigt, relevant trafik
Jeg kender ikke så meget til Bing, før I fortalte om det her (måske er det mig der bare er bagud ) men jeg har lige prøvet det af, og på alle de søge ord som lige rammer min virksomhed og som jeg bruger, der ligger jeg enten øverst ellers mellem de 4 første så jeg skal da ikke klage.
Årsagen til at I ser en stigning i søgninger via BING er bla. Internet Explorer v8.0
Når brugerne opdaterer til denne, så bliver de stillet overfor en masse spørgsmål efterfølgende. Jeg vil tro at sandsynligheden er stor for at brugeren "Fru Jensen" (Fru Jensen er den ikke kyndige IT bruger. En der f.eks. ofteste klikker Næste, Næste og Næste ved en installation uden at læse nærmere) ikke svarer korrekt på de forskellige spørgsmål og derfor ender de op med at deres søgemaskine er BING, altså at den bliver lavet om fra f.eks. Google.
Man bliver forbavset over at se hvor mange brugere der ikke kan finde ud af at skifte standard side i browseren.
Dengang for mange år siden at vi solgte klon PC'ere pre-installeret med Windows 98, der havde vi vores egen "søgeside" indlagt som standard i Internet Explorer. Denne havde link til alle aviser, jubii osv. altså en portal til at komme videre fra. Når PC'en efter 3-4 år skulle skiftes, blev vi overrasket over at se hvor mange der stadig havde siden som åbningsside i browseren.
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Jeg følger trafikken
til min hjemmeside via Google Analytic og har været forbavset over mængden af
den trafik der kommer fra bing - uden at have gjort noget ligger min web
site ret højt f.eks 1. med 'californiske
vine' - dog er der ikke så mange sider indekseret som på Google
Jeg
har også en yahoo marketingsolutions annonce der vises på Bing.
Jeg kan godt lide deres funktionalitet og er begyndt at bruge bing