Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i Hetzner og hvad bør vi vælge?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen af jer som kender til det tyske server firma Hetzner?

Vi står nemlig og overvejer en dedikeret server hos dem, men er der noget man bør være ekstra opmærksom på?

Det forbrug vi står med er ca. 400.000 hits og 11gb data trafik om dagen - Er den mindste pakke stor nok eller bør vi gå højere?

På forhånd tak,

Mvh.

Janus B. Christensen

Fra København
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har brugt dem i en kortere periode.

Jeg forlod dem ikke pga. service eller deres kompetenser, men fordi deres server den gang ikke ville spille sammen med FreeBSD 6.3 - selvom de havde lovet det. 

De var super fair og gav mig alle mine penge igen, selvom de havde brugt mange timer på at forsøge at løse problemet for mig.

Jeg har aldrig hørt dårligt om dem må jeg indrømme, og deres nye linjer ser meget kraftige ud - skulle være rigelig med kraft på den mindste til dit website - medmindre det er særlig database / php tungt.

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:44

Hejsa Janus,

Jeg har ved tidliggere beskæftigelse benyttet Hetzner og kan fint anbefale dem. Det er et meget stabilt firma, og har ikke oplevet problemer med dem.

De har en meget god support (på tysk), og oplevede ikke ventetid for at tale med dem.

Ikke at jeg har meget forstand på servere og deres opsætning - det havde vi folk til, men det som blev lagt på serveren kørte hele tiden, meget hurtigt og stabilt.

Om du skal vælge den ene pakke frem for den anden, ved jeg ikke. Men som udbyder har jeg kun godt at sige om Hetzner.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:48
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Lidt afhængigt af demografien på dine besøgende ved jeg ikke hvor meget jeg ville anbefale dig at lave hosting i udlandet. Særligt i Tyskland er billig-udbyderne gode til at oversælge deres linier, netop for at deres flatrate abbonementer kan betale sig. Så jeg ville være rigtig opmærksom på den slags detaljer når der netop er tale om et site med en pæn mængde trafik.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 01:49
At dømme ud fra de kommentarer der har været omkring Hetzner her i debatten tidligere lyder det som om de leverer en fin service, så jeg tror ikke der er noget direkte at sætte en finger på der. Hvad angår hvilken af deres serverløsninger du skal satse på, vil jeg mene det mest oplagte er at gå i dialog med dem omkring det når det nu drejer sig om en managed løsning. Hvis du beskriver dit behov for dem burde de kunne komme med en anbefaling.

Der ud over er der nogle generelle overvejelser du bør gøre dig hvis du overvejer at vælge en udenlandsk udbyder, såsom sproget (hvad de kan yde support på, hvad deres kontrolpanel er tilgængeligt i etc. samt om du kan arbejde med disse sprog), arbejdstider (hvornår de placerer servicearbejde, kan svare på support tickets etc. - Tyskland vil jo typisk være det samme som her hjemme), lovgivning (hvordan tvister håndteres, om det du hoster lever op til lovgivningen i det pågældende land etc.), IP adresse (den evige debat om at danske IP adresser ranker bedre i søgeresultaterne :)) etc.

Hvor relevante de forskellige punkter er afhænger selvfølgelig fuldstændig af hvad det er for en side (går ud fra det er den i din signatur) og hvem der bruger den etc., men hvis det er et site du lever af så sørg i hvert fald for at vælge en udbyder du kan få fat i telefonisk døgnet rundt hvis noget skulle gå helt galt.
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 09:25

Janus Beck Christensen:

Hej Aminoer,

Er der nogen af jer som kender til det tyske server firma Hetzner?

Hej Janus. Ja, vi har været tilfredse kunder hos Hetzner i 2-3 år efterhånden.

Janus Beck Christensen:
Vi står nemlig og overvejer en dedikeret server hos dem, men er der noget man bør være ekstra opmærksom på?
Vi har ikke noget sætte en finger på, hvis man virkelig skal finde noget som ikke er optimalt, kan det være at nogle hjemlige ISP´s peering med Lambdanet og lign. ikke er så hurtig som den kunne være. Men det er ikke et problem til hverdag. 

Janus Beck Christensen:
Det forbrug vi står med er ca. 400.000 hits og 11gb data trafik om dagen - Er den mindste pakke stor nok eller bør vi gå højere?

På forhånd tak,

Mvh.

Janus B. Christensen

Det kommer vel an på din applikation, men med de nye EQ-servere synes jeg faktisk man får rigtig meget for pengene.

I vores øjne er der ikke noget i vejen for at vælge Hetzner hvis I selv er afklarede med hvad det betyder for jeres forretning at serverne står i udlandet.

God vind med projektet!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:01

Tak for alle jeres svar...

Vores system er meget PHP tungt og det bliver ikke ligefrem lettere i fremtiden.

Ang. dansk vs. tysk ip så kan jeg kun sige at vi er kommet over det problem. Vores nuværrende server står allerede i tyskland (lige over grænsen) og vi ligger nu på google lige der hvor vi vil. Så det med server i udlandet er ikke noget problem.

Vi jagter en billig, stabil og hurtig server der kan klare vores trafik.  Normalt er vi godt klar over at pris og kvalitet hænger sammen, men hvis vi kan spare 50% for så kun at gå 5% ned i kvalitet - så er det tal vi kan leve med...

Men tusinde tak for jeres svar indtil videre - Vil selvfølgelig forsat gerne høre fra andre.

Mvh.

Janus

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:55

Jeg har også kun hørt godt om Hetzner især i forhold til prisen.

MEN for lige at pointere på det tyske marked findes ikke en ægte "flatrate" eller "fri trafik".
Alle udbydere har en smertetærskel hvor det sjove stopper.

Hvordan de reagerer på massiv trafik er forskelligt. Nogle finder på at komme med deres "salgs og leveringsbetingelser" hvor der typisk står at du ikke må have nogle bestemte ting på din server og lukker for biksen. Andre de sætter dig ned på 10 mbps forbindelse efter et betemt antal GB trafik.

Så det er godt lige at nærlæse SL betingelserne (AGB = Allgemeine Geschäfts Bedingungen på tysk) hvis du får tilbudt flatrate.

(Men med dine 11GB pr. dag vil du slet ikke have problemer, de fleste starter med at opføre sig sådan hvis du overskrider 100GB om dagen.)

Hilsen

Markus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)