Jeg har et spørgsmål omkring lovgivningen hvis man vil "udleje" en hjemmeside.
Vi har en skomager der hedder jensen. Han køber skomager-jensen.dk
Derved ejer han domænet.
Må jeg så godt lave en hjemmeside til ham, og få hans domæne hostet ved f.eks. one.com, og han så betaler 300kr om måneden til mig for at "låne" hjemmesiden?
Eller skal jeg selv invistere i en server og hoste siden der?? eller er det lovligt at jeg betaler 10kr om måneden for serverplads, og hoster hans side og han så betaler 300kr om måneden for at låne siden?
Det må du gerne, det er det samme som at havde en profil på nettet til 40,- pr. måned, virksomheden bag betaler alle udgifter, tilføjer nogle detaljer selv, og sælger så produktet dyrerer...
Du køber en varer til f.eks. 100 kr, tilføjer nogle ting selv, f.eks. support/rådgivning/programmering osv.osv. og sælger den til f.eks. 200 kr.
Må jeg så godt lave en hjemmeside til ham, og få hans domæne hostet ved f.eks. one.com, og han så betaler 300kr om måneden til mig for at "låne" hjemmesiden?
Klart Ja. Hvis han vil koebe.
lige_begyndt:
Eller skal jeg selv invistere i en server og hoste siden der?? eller er det lovligt at jeg betaler 10kr om måneden for serverplads, og hoster hans side og han så betaler 300kr om måneden for at låne siden?
Klart ja. Hvis han vil betale herfor.
Hvad tager du for denne service til prompte levering, hvis vi taler om 20-30 hjemmesider for smaa klienter. Ring hvis du har en god pris.