Vi har netop fået sendt en pakke hjem fra Kina, med DHL. Vi har fået en ganske betydelig toldregning, som vi ellers ikke plejer at have bøvl med. Jeg ringede derfor til toldafdelingen hos DHL tidligere idag, og de informerede mig om, at der er kommet nye toldregler, dvs. man også bliver fortoldet af ens fragtpris. Kan det virkelig være sandt?
Jeg kan ikke finde nogle sider om det nogle steder på google, men der står nogle sætninger på skat.dk . Er der nogle som kan være behjælpelige, og forklare om vi i fremtiden skal til at lægge et anseeligt beløb til vores varer, eftersom denne procentsats er i nærheden af 50% af fragtprisen ?
A.6.1.4.1 Leveringsomkostninger efter indførselsstedet
Link til skat: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135119&vId=202325&i=124#i135119
Ok, tak for hurtigt svar. Men har det altid været sådan? Jeg synes aldrig vi er blevet toldbehandlet for så stort et beløb, eftersom de tidligere har toldbehandlet de 500kr, og ikke de 700kr.
Ok, tak for hurtigt svar. Men har det altid været sådan? Jeg synes aldrig vi er blevet toldbehandlet for så stort et beløb, eftersom de tidligere har toldbehandlet de 500kr, og ikke de 700kr.
mvh Simone
Ja så længe jeg kan huske tilbage så har det altid været sådan.
mvh Simone
Ja så længe jeg kan huske tilbage så har det altid været sådan.
Ja der er intet nyt i at man også skal betale told af fragtprisen.
Told af CIF (C= kostpris, I= forsikring, F= fragt) !
Det har det altid været, men kurer firmaerene har ikke altid gået så meget op i det !
Men det kan jo ikke være meget med de toldsatser vi har i Europa, de fleste ligger på 2-5% og tøj 9-2% der er vist kun sko der er dyre med 15-20% så det er jo ikke store beløb !
Men et godt råd er at få fabrikken til at undlade fragten på fakturaen, og de skal skrive en prisen incl. fragt.