Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemt at svare på , for den rette.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en tråd herinde angående samme emne. Men den er åbenbart blevet slettet ?

Nå, men problemet er at min side : http://www.aktiv3.dk/ har nogle problemer.

Jeg har prøvet at lave undersider til den, så det ikke bare blev www.aktiv3.dk/index01 , men www.aktiv3.dk/ejendomsservice

Det råd jeg har fået er :

" ja - dine html-filer skal omdøbes. index.html er - i hvert fald som udgangspunkt - default-filen i en mappe, dvs bliver der ikke specifikt angivet en fil men kun en mappe forsøger serveren at hente index.html og dermed kan index02.html ikke genkendes medmindre altså det specifikt angives i din URL.

Som udgangspunkt ville jeg slette de gamle filer - de gør jo ingen gavn mere. Men er din side indekseret af søgemaskiner kunne det måske betale sig at lave dem om til at lave en 301 redirect til de nye URLs. "

Det har jeg så gjort. Resultatet kan ses ved at logge min side. Jeg kan godt komme ind på startsiden, men hvis jeg trykker menuknappen : "ejendom" i toppen og derfra prøver at komme tilbage til startsiden, ender jeg på den samme side. Og hvis jeg trykker mig videre til andre sider, ender linket dødt. Det som om at jeg er "fanget " i undermappen, når først jeg er kommet derind.

Jeg kunne selvfølgelig vældig godt bruge noget hjælp. Det sikkert noget simpelt, som jeg bare ikke ved. Dem jeg har spurgt via nettet indtil videre, får det i hvert fald til at lyde meget nemt.

Hjælp !

bedste hilsner

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:49

Google ".htaccess" og "mod_rewrite" :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:09

Ok det vil jeg prøve . Tak :)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej movement!
Jeg var inde på sitet, og det problem jeg kan se er ikke et rewritespørgsmål, men et linkspørgsmål.

Jeg kan se at når man er inde på en underside/undermappe, og vil tilbage til forsiden, hopper linket oven i url'en, og det er der en simpel forklaring på.

Din løsning er noget i retning af:

<a href='index.html'>Forside</a>

hvor du skal inkludere en skråstreg i starten for at påpeje det er root den skal handle fra:

<a href='/index.html'>Forside</a>

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:23

Jep , det har ikke noget med rewrite at gøre, som jeg kan se da. Men prøver lige med den skråstreg foran mine links til hovedindexfilen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:27

Jeps Smile

Glad for at kunne hjælpe.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:36

Ok, nu nærmer det sig. Nu virker alle links, på nær når jeg skal tilbage til hovedindexsiden. Skal jeg lave en separat mappe til den ? Det havde jeg prøvet, så skriver " No Acces " Den skal vel have en indexfil udenfor mapperne som den kan få fat i ?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg forstår er din hovedindexfil http://www.aktiv3.dk/index.html?

dit link går til http://www.aktiv3.dk/index

og skal gå til http://www.aktiv3.dk/index.html

Men du kan også bare lave dette link således

<a href='/'>Forside</a>, altså at du bare linker til /
Den sidste mulighed vil være den bedste løsning.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:55

Spændende :-)

Ser på det imorgen. Har arbejdet på siden 8 timer i træk nu.

1000 tak for hjælpen, mange kudos til dig

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:56

Så er alt i orden. Tusinde tak Patrick !! Det har virkelig givet mig hovedbrud..

Virkelig lækkert

Hav en dejlig uge

Og tak til dem der prøvede at hjælpe :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)