Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæner der registreret men ikke i brug, kan man overtage?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et par domæner som jeg godt kunne bruge of ville arbejde på, men de er optaget men med ingen side altså "siden kan ikke findes"...

Kan man kræve overtagelse af sådan et domæne på nogen måde?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:48

Hvis ejeren er tilfreds med den sum penge du har tilbudt for domænerne, ja.

Ellers er svaret ganske kort et nej, det kan du ikke.

Jeg har også selv domæner der giver en "siden kan ikke findes" hvis du forsøger at besøge det på www.<domæne>.tld - Men domænet kan altså sagtens være i brug til andre ting end lige et website på det. - Det kan jo også være at vedkommende der ejer domænet bruger dhsjfdksfds.<domæne>.tld i stedet for lige www.

Derudover er der sikkert også folk der udelukkende bruger et domæne til mail.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Anders også svarer, så kan man sagtens bruge et domæne til andet end hjemmeside, f.eks. email og subdomæner.

Men hvert TLD (.com, .dk, .eu osv.) har din egne regler, men for de meste populære vi typisk bruger her i Danmark, er der ikke et krav om en aktiv hjemmeside. Men ofte vil aktive navneservere være et krav. Det kan du prøve at tjekke, om domænerne overholder dette. Det er bl.a. et krav for .dk domæner, men det er en fejl registranten nemt kan rette, og er ikke noget, som giver dig ret til at overtage domænerne. Men det kan måske give dig en chance for, at den nuværende registrant opgiver domænerne, fremfor at løse problemet.

Mig bekendt har f.eks. DK-Hostmaster, som forvalter alle .dk domæner, dog aldrig håndhævet dette særlig strengt, så jeg tror ikke du skal regne med saktioner fra den side.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)