Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tak!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har brug for jeres hjælp.

På min hjemmeside skal jeg have lavet to ting:

1. Den nederste boks med overskriften "Velkommen til min lille verden på nettet - " skal flyttes op under content-boksen, det er en fejl at den ligger og flyder nederst i venstre hjørne. Er der nogen der gider at sende mig css-koden, eller hvad der nu skal bruges?

2. Jeg vil gerne have lavet en ekstra menu (altså samme bredde og udseende som den nuværende menu. Den skal være til højre for den nuværende menu. Den skal simpelthen bare være en fil, f.eks. menu2.php. Og så skal siden naturligvis centreres. Er det også noget med css?

Jeg skal lige sige, jeg ved intet om programmering, men jeg kan godt opsætte ting i filer osv.

Tusind tak for hjælpen! :D

P.S. Jeg er naturligvis villig til at betale et eller andet for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Hej Oscar

Det ligner et Wordpress theme problem.

Prøv at fjerne lidt widgets, opdatere hvad der skal opdateres osv.

Ellers er der et forum på wordpress.org

Jeg har samme problem med det ene af mine temaer (bloggen) hvor tingene hopper lidt rigeligt rundt

Dit andet spørgsmåls berettigelse, kommer an på om lay-outet kan ændres i det tema du har.

Måske var det en ide at skifte theme helt - hvis det ikke er opdateret længe, kan der være problemer med at køre en ny udgave af wordpress - jeg kan se du har den nyeste.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Kære Arkitekt

Det er ikke tilfældet, det er mig der har lagt den ind under footer hvilket er forkert. Jeg beder derfor om hjælp til hvor den så skal lægges.

Men ellers mange tak for hjælpen! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Ok den var nem så.

Du går ind i widgets til venstre når du er logget ind, (hvis du ikke kan se den så tryk på "udseende" så dukker widgets op) og tryk på "footer" hvis den er lukket.Træk din tekstboks (eller hvad det måtte være du har din "om dig" del i) ud og op i "sidebar" lidt højere oppe end footeren.

Var det logisk forklaret?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Det er der ikke noget der hedder.

Det er et spørgsmål om programmering.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Ok, så har du et gammelt theme.

Det du har lavet rod i ligger i editor som du ser lige neden under widgets.

Du kan meget nemmere lave det du savner, ved at anvende en widget "tekstboks med HTML". Hvis den ikke ligger tilgængelig så snup et plugin der kan.

Men ud fra dit andet spørgsmål, hvor du søger en nummer to sidebar, vil jeg klart råde dig til at skifte theme. Søg efter et der har 3 eller flere "collums" mulige.

Jeg er selv tilhænger af dette theme http://wordpress.bytesforall.com/?page_id=29

Det kan ændres i det uendelige, men kræver man orker at læse sig igennem de mange muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Jesper: Tak for hjælpen, jeg må dog ærligt indrømme at jeg ikke forstår så meget af det. Ville det hjælpe hvis du selv fik adgang til webhotellet?

Arkitekt: Jeg ønsker ikke at skifte tema.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22

hmm... jeg prøvede at forklare det på en forståelig måde, men der skal nok en dreng med nørdsprog til for at det virker kompetent Wink

Du kan ikke få flere sidebars, med mindre du ændre (prgramerer dit nuværende theme, så det reelt bliver et andet), eller snupper et nyt, hvilket kræver et par klik...

Men held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Arkitekt: Naturligvis skal der programmering til. Og det er jeg villig til at ofre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Er der slet ingen programmører der gerne vil have et lille sommerjob? Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)