Huset er beliggende i spanien, og er idag allerede ejet af et spansk selskab, det er ejerskabet af dette selskab jeg påtænker at flytte til enten offshore eller UK Ltd.
Hvorfor er det du ik vil forstå, at det kan du ik gøre legalt? Hvis myndighederne så senere finder ud af dit nummer, så koster det kassen og du bliver sigtet for en masse ting indenfor bedrageri...
Er et feriehus virkelig det værd? Hvorfor driver du ik bare et firma, som Aps, AB what ever og dermed er der ingen risiko, for at miste huset den vej...
Huset er beliggende i spanien, og er idag allerede ejet af et spansk selskab, det er ejerskabet af dette selskab jeg påtænker at flytte til enten offshore eller UK Ltd.
Og du ejer det spanske selskab, og har dermed oplysningspligt omkring dette...
Den dag uheldet er ude og du måsker går konkurs..... så spørger kurator hvad du ejer. Så hvis du vil opretholde dine reelle hensigter i starten af tråden må du loyalt fortælle kurator, at du eksempelvis ejer det spanske selskab. Kurator vil så formentlig overtage kontrollen med din ejerandel og se om han kan afhænde ejerandelen eller på anden måde gøre det til likvider i dit konkursbo......
Hovsa hvad gik galt nimije ejer og kontrollerer pludselig ikke længere spansk firma og dermed ikke feriebolig.....
så kan du bruge den ltd model jeg omtalte tidligere, ved at lade ltd overtage det spanske selskab.
Du kan i england købe dig til at en englænder er noinel direktør kik selv, de laver selskaber du kan købe online du har dem i løbet af 3 til 4 dage https://www.4business.com/
så kan du bruge den ltd model jeg omtalte tidligere, ved at lade ltd overtage det spanske selskab.
Du kan i england købe dig til at en englænder er noinel direktør kik selv, de laver selskaber du kan købe online du har dem i løbet af 3 til 4 dage https://www.4business.com/
men er det besværret værd ??
Men det er ik lovligt, og det var det han søgte...
Dette er vi enige om. Men pointen er jo stadigvæk at man kan lave nok så mange selskaber, men hvis man i en konkurssituation er ærlig i forhold til kurator om sine besiddelser så må man fortælle om sine ejerandele i selskaber....
Jeg er ikke sikker på, at løsningen er at "skjule" ejerskabet i en selskabskonstruktion, men derimod bør han overveje andre måder at gøre ejendommen uinteressant for eksempelvis kuratorer - eksempelvis ved at have flere ejere (familien) på ejendommen. Flere ejere å en ejendom gør det svære at sælge, da der ikke er mange som er interesseret i at eje en del af en ejendom, som man ikke kan få brugsnytte af....
Det er fuldt ud lovligt at lave et Ltd. og indsætte en nominee director, men for det første er det noget som koster penge. For det andet er det de færreste der vil fralægge sig den bestemmende indflydelse over sit selskab og hvis det ikke er tilfældet er indsættelsen af denne director jo udtryk for proforma.
Det næste er at i DK kan enhver jo tage en tingbogsoplysning og derved finde ud af hvem der ejer hvad. Det samme kan man i udlandet og som Henrik siger har Danmark jo udvekslingsaftaler med mange lande og også med flere eksotiske skattely.
Hvis du ejer en feriebolig i DK via et selskab skal du beskattes af fri sommerbolig eller indbetale en fornuftig leje som modsvarer beskatningen. Det samme gælder i Sverige. Det gælder uanset om selskabet er dansk, sverige eller et offshore-selskab Dvs.her taler vi ikke kun om kreditorflugt men også om som kan tangere forsæt eller grov uagtsomhed til at unddrage sig skat. I Danmark kan det slet ikke svare sig at eje udenlanske sommerboliger eller helårsboliger i selskabsform.