Jeg er interesseret i at find ud af hvordan besøgende på mine sider færdes for at kunne gøre mine sider mere relevante og informative. Derfor fandt jeg et råd på Nettet om at man kan tilføje ?source=google på de links der er sat ind i AdWords annoncerne for at gøre det nemmere at følge indkøbte besøgende når jeg analyserer min logfil. Jeg har inddelt mine AdWords i grupper alt efter hvor specifikke søgeordene er i forhold til hvad jeg kan tilbyde, da jeg selvfølgelig går ud fra at jo mere specifikke søgeordene er jo højere værdi har den besøgende (den pris jeg vil betale per klik). Jeg vil gerne raffinere 'referrer-koden' så jeg kan se hvilke søgeord og annonce-kombinationer giver flest 'fodspor' for at få et bedre overblik over den værdi jeg får fra de forskellige grupperinger. Er det nødvendigt at skrive ?source= og så en kode eller kan jeg skrive lige hvad jeg har lyst til efter spørgsmålstegnet (f.eks. ?dk_gg1 eller ?en_sd2)? |
Hvis du bruger Google Analytics til at tracke dine besøgende, så kan du linke din Adwords konto sammen med din Analytics, og opsætte mål den vej igennem.
Det kan give dig en rigtig god statistik, og fortælle præcis hvilke keywords og annoncer der giver den bedste ROI.