Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords-link med specifikation? Teknisk spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at find ud af hvordan besøgende på mine sider færdes for at kunne gøre mine sider mere relevante og informative. Derfor fandt jeg et råd på Nettet om at man kan tilføje ?source=google på de links der er sat ind i AdWords annoncerne for at gøre det nemmere at følge indkøbte besøgende når jeg analyserer min logfil.

Jeg har inddelt mine AdWords i grupper alt efter hvor specifikke søgeordene er i forhold til hvad jeg kan tilbyde, da jeg selvfølgelig går ud fra at jo mere specifikke søgeordene er jo højere værdi har den besøgende (den pris jeg vil betale per klik). Jeg vil gerne raffinere 'referrer-koden' så jeg kan se hvilke søgeord og annonce-kombinationer giver flest 'fodspor' for at få et bedre overblik over den værdi jeg får fra de forskellige grupperinger.

Er det nødvendigt at skrive ?source= og så en kode eller kan jeg skrive lige hvad jeg har lyst til efter spørgsmålstegnet (f.eks. ?dk_gg1 eller ?en_sd2)?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:37

Hvis du bruger Google Analytics til at tracke dine besøgende, så kan du linke din Adwords konto sammen med din Analytics, og opsætte mål den vej igennem.

Det kan give dig en rigtig god statistik, og fortælle præcis hvilke keywords og annoncer der giver den bedste ROI.

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:06

Som Lars skriver, kan du linke din adwords konto med Analytics.
Du skal bare være obs. på du skal aktivere Auto-tagging i dine adwords indstillinger.

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:30

Hej Susy og Lars,

Tak for svarene, men jeg er ikke interesseret i at benytte Google Analytics.

Jeg driver ikke en online butik med utallige produkter og online betaling, så mine online aktiviteter er kun den inledende del af salgsprocessen. Derfor er jeg godt tilfreds med de ikke-Google analyseværktøjer jeg har i øjeblikket og ser ingen grund til at overkomplicere tingene.

Mit spørgsmål går kun ud på at forbedre den referrer information jeg samler i min logfil.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)