Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få mine penge tilbage???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg står i en lidt tarvelig situation. Jeg var igang med at importere nogle varer fra England, som jeg vil sælge over min webshop.

Jeg er langt i forhandlingerne med den engelske leverandør, og jeg sender ham halvdelen af pengene, så han kan gå igang med ordren. Den anden halvdel skal sendes, når han sender varerne.

I mellemtiden er der sket nogle ting, der gør, at jeg ikke kan importere varene alligevel - grundet lovgivning på området. Jeg vil derfor meget gerne annullere handlen og få mine penge tilbage.

Hvad siger lovgivningen i England omkring dette. Har jeg en fortrydelsesret, eller hvordan? Jeg kan håbe på, at det går smertefrit, og han bare giver mig pengene retur. Men jeg vil gerne vide, hvordan jeg står lovgivningsmæssigt?

Er mine penge sikret, eller må jeg bare håbe på en flink leverandør?

Mvh z04nc

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:15

Du har ingen fortrydelsesret medmindre det er aftalt med din leverandør, så medmindre din leverandør er særligt flink, så hænger du på dine varer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:17

Der er normalt ingen fortrydelsesreterhvervshandler med mindre andet er aftalt.

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 18:27

Ok, det var ærgerligt. Tak for svaret.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:34

z04nc:
Ok, det var ærgerligt. Tak for svaret.

Er det dit kosttilskud, som du omtalte i en anden tråd?

Med mindre det er en flink leverandør som blot sender pengene tilbage til dig, så et kan du risikere at tabe det du har betalt for at have startet ordren uden at få noget ud af det.  To skal du alternativt overveje om du kan sælge den til anden side på et andet marked.....

En sur situation som jeg håber løser sig....

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 18:42

Ja, det er så. Jeg løb ind i en masse problemer med fødevarestyrelsen, så jeg finder det alt for besværligt at importere det.

Men god ide med at sælge produkterne videre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:45

Nu du har faaet svar fra de andre aminoer, skal du lade vaere med at spilde mere tid herinde og faa taget kontakt til leverandoeren.

Udover saelgerens gode vilje afhaenger det i saerdeleshed ogsaa af hvor lang tid du er om at informere saelger om at du oensker at fortryde koebet.

Saa medmindre det er gjort, saa se at faa ringet, og husk at faa det hele paa skrift...en email er god nok!

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 18:49

Jeg har lige sendt en mail til leverandøren, så nu håber jeg på det bedste.

Tak for de fine svar.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:14

Husk at ringe. Jeg ser alt for tit, at leverandoerer paastaar at de ikke har modtaget mailen.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:02

Henrik Krogh:

Der er normalt ingen fortrydelsesreterhvervshandler med mindre andet er aftalt.

Det er de nu heller ingen fortrydelsesret på forbrugerkøb, dog med undtagelse af nethandel.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)