Hej amino borgere, jeg har endnu en gang brug for jeres hjælp med nogle begynderspørgsmål omkring import. Hvis jeg køber et parti varer af en kinesisk producent som kan fylde en hel container hvem stiller så med containeren? Kineserne? - i så fald, skal jeg så betale for denne? Når varerne så er kommet til Danmark, får jeg en speditør jeg at stå for udpakning og fortoldning og efterfølgende levere dem til mit lager. Men hvad gør de så med containeren?? beholder de den og bruger den på et andet tidspunkt?? og hvad så med værdien af containeren hvis jeg har betalt for den?? Et sidste spørgsmål sniger sig ind - hvilke type paller sender kineserne egentlig på? En nybegynder ser frem til jeres svar ![]() C. Blach |
Hvad gør man egentlig med en container??
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
|
Ved fragt i containere, køber du ikke selve containeren - den fungere blot som et transportmiddel af dine varer og stilles til rådighed af rederiet. Hvem betaler så fragten af varerne? Dette kommer an på hvilke betingelser du har aftalt med leverandøren. De 2 mest alm er: (der findes flere...) CIF (her betaler leverandøren fragt og forsikring op til nævnt havn i DK, du betaler så for alle omk i DK) FOB (leverandøren leverer varen til nævnt havn i Kina og du betaler for fragt, forsikring + omk i DK) Det er en god idé at involvere en speditør i DK til fortoldning, tømning, levering og den slags - ved CIF kan du lige så godt benytte den speditør som står som udleveringsagent - ved FOB har du selv valgt speditøren. Kineserne benytter som hovedregel ikke EUR-paller og bruger de træpaller SKAL disse være gasset (sådan er reglerne borebioller og den slags). Normalt laster kineserne i hånden... Mvh |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)