Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af internet virksomhed gode råd?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har længe haft i tankerne om at starte en internet virksomhed?

Jeg har en HG baggrund og starte i lære d 1 august. 09
Jeg vil gerne vide hvilke ting jeg skal undersøge før jeg begynder at starte virksomheden

Jeg vil lave følgene :

Virksomhedsidé
Swot analyse
Jeg vil starte op som en enkelmandsvirksomhed, så det ikke kræver et start kapital. Men skal selvfølge stadig have penge til varelager mm. varelager skal være hjemme hos mig selv.

Jeg har erfaring indenfor salg, og kundebetjening samt kontor. Før jeg startede på min uddannelse.

Hvilke andre ting skal jeg lave håber i kan hjælpe mig :)

Med venlig hilsen Doris

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:43

Det er svært at svare på, når det eneste du fortæller er at du vil starte en internetvirksomhed. Det er et meget meget meget <...> vidt begreb!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:56

Der er utrolig mange ting og aspekter der er vigtige at kigge på inden du går igang. Jo mere viden du har suget til dig inden, jo bedre. Vi kunne have undgået utrolig mange fejl, hvis vi havde haft tålmodighed i starten, men uanset hvornår man starter, vil man tage beslutninger man fortryder senere, men de største kan måske undgås.

En bog der måske kan hjælpe dig igang, der indeholder nogle gode tips og hjælp er den gratis version der kan downloades med det samme af e-pusker.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 09
Skrevet kl. 14:03

Jeg vil gerne starte en internet virksomhed der sælger økologisks baby og børne tøj fra 0- 10 år :)
Jeg har tænkt mig at evt. komme ud og fremvise tøjet og fortælle om tøjet til målgruppensforældre. lige som et party hvor den der holder partyet
kan få et hvis procent rabat
Jeg har lige taget en hg på handelsskolen skal starte i lære i tekstil afdeling i Kvickly. Som salgsassistent.
Jeg har tidligere haft meget med kundebetjening, kundeservice, arbejdet på lager som havde med babytøj i det hele taget tøj afgøre.
Jeg har skrevet faktura og har med kontor arbejde at gøre lige pt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 09
Skrevet kl. 14:04

langvang

Ja det er netop derfor jeg gerne vil undersøge tingene nøje igennem har tænkt mig at starte evt. om 2 år

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 14:07

Med en tidshorisont på 2 år til opstart, så ville jeg vente et stykke tid med at kigge på det.

Der kan ske RIGTIG meget på internettet på 2 år.

Og så har du jo valgt en branche med sindsygt meget konkurrence og deraf faldende avancer.

Det vigtigste for dig vil være markedsføring, markedsføring og markedsføring for at blive set i mængden af børnetøjsbutikker på nettet.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 09
Skrevet kl. 14:13

ja det er skam rigtig nok, men vll alligevel gerne undersøge tingene ordenligt igennem inden jeg overhovedet starte kan også være jeg starter før, men vil gerne finde ud af alle tingene inden jeg starter og suge en masse ting til mig.
Hvis du forstår mig rigtigt.

Jeg ved godt der er mange andre der også sælger dette / disse produkter.

ang. markedsføring. Ja dette er korrekt. derfor vil jeg gerne ud og fremvise mine produkter. Vil starte med en internet forretning, da hvis jeg skulle starte en forretning på en gågade eller lign, er der mange flere omkostning. fx. husleje inventar mm.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:37

Anders Christensen:

Med en tidshorisont på 2 år til opstart, så ville jeg vente et stykke tid med at kigge på det.

Der kan ske RIGTIG meget på internettet på 2 år.

Og så har du jo valgt en branche med sindsygt meget konkurrence og deraf faldende avancer.

Det vigtigste for dig vil være markedsføring, markedsføring og markedsføring for at blive set i mængden af børnetøjsbutikker på nettet.

Det kan jeg roligt skrive under på. Da vi startede for få år siden, var hunde- og katteartikler på nettet ikke vanvittigt udbredt. Vi havde måske 5-6 online butikker vi kunne kalde konkurrenter til vores type varer og priser. Nu vil jeg tro vi har 30.

Børnetøj er et modigt valg. Så vidt jeg ved, er der flere seo eksperter der ikke går igang med 2 typer butikker til markedsføring, fordi konkurrencen er ekstrem. Den ene er smykker og den anden er børnetøj.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05

Hej Doris.

Der er bestemt ikke noget galt i at starte virksomhed op i en branche, hvor konkurrencen er meget hård, men hvor er den ikke det i dag. Så bare rolig.

Det er dit hjerte, din forretningssans, dit drive og dit netværk så afgør om du kan bryde igennem som iværksætter.

Du er meget fornuftig i at lære så meget som muligt inden du sætter noget iværk. Læs, læs og læs lidt  mere. Her inde vil du finde erfaringer som du kan drage nytte af, samt linkshjemmesider som guider dig i den rette retning. F.eks. http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/4/0 

Har du spørgsmål undervejs, så skriv til mig.

/Glenn

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Doris:

Ang. markedsføring. Ja dette er korrekt. derfor vil jeg gerne ud og fremvise mine produkter. Vil starte med en internet forretning, da hvis jeg skulle starte en forretning på en gågade eller lign, er der mange flere omkostning. fx. husleje inventar mm.

Det er jo fint at sige at man vil ud og fremvise produkterne, de fleste vil kunne sælge deres produkter hvis det er noget målgruppen har behov for på denne måde.

Det der er det sværeste er at få lov til at komme ud til folk, husk på at du ikke må ringe rundt til private og spørge om ikke du må kigge forbi med dine varer, men du er nødt til at ramme dem via reklamer i relevante medier.

Men det er jo sådan noget du kan forberede dig på allerede nu. Hvordan vil du få dit budskab om det her super fænemonalt gode børnetøj ud til din målgruppe - Og hvordan er dit produkt unikt, set i forhold til dine konkurrenter.

En søgning på google på "økonogisk børnetøj" giver 49.200 hits - Hvorfor skal folk vælge lige netop dig - Og hvordan får du dem overbevist om dette.

Det er din største udfordring ved at starte en butik i et så mættet marked.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)