Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det tilladelse af Københavns kommune at stille en isbod op?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

PeterOM:

Men deler A-Bar og de andre af den slags steder ikke flyers ud ret tit?

Jo, der bliver delt mange flyers ud også her i Odense, men det gør det jo ikke mere lovligt - eller mindre irriterende for den sags skyld Wink

Joda. Hvis alle man gør det, mås man godt lidt.

Jeg synes, at uddeling af flyers er med til at skabe lidt liv i gaden. Så må folk brokke sig, hvis de er utilfredse, og så må jeg medregne evt. bøder i marketingsplanen.

Og ja, der bliver delt meget ud i Odense. Men sammen med Amnestyfolk og bibelsælgere, giver det da lidt liv i en ellers død bymidte :o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:01

PeterOM:
og så må jeg medregne evt. bøder i marketingsplanen.

Hmmm gad vide om man kan få givet nogle bøder som er sammenlignelige med bøderne for SPAM - henvendelser som man ikke har bedt om....Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

Henrik Krogh:

PeterOM:
og så må jeg medregne evt. bøder i marketingsplanen.

Hmmm gad vide om man kan få givet nogle bøder som er sammenlignelige med bøderne for SPAM - henvendelser som man ikke har bedt om....Big Smile

Lidt tarvelig sammenligning Wink

Jeg har ikke tænkt mig at tyre dem i hovedet på folk eller at sige de har en lille penis; men derimod at dele dem stille og roligt ud sammen med et par spørgsmål eller venlige ord.

Du kan sammenligne "ikke-adresseret" post med SPAM, men det er jo lovligt, fordi det ikke grisser.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:26

Peter,

Dril.... Jeg er enig med dig i at det er med til at skabe liv i gadebilledet - at eventuelt skulle give et nej tak og et smil  gør ikke min dag dårligere...

Held og lykke med det.

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nicklas Jørgensen:

Det er jeg næsten 100% sikker på du bare kan gøre.
Bor lige ved Nørreport st og der er nogle som dagligt deler flyers ud for diverse ting og sager.

Nicklas Jørgensen

Det er forbudt i henhold til Ordensbekendtgørelsens § 9, stk. 3
Stk. 3. Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.

Københavns Kommune registrerer flyers fordi det er gaderenholdelsen der hænger på oprydningen. Virksomheder, store som små, modtager en advarsel og en regning for de udgifter kommunen er påført. Ved gentagelsestilfælde foretages politianmeldelse.

Samme gælder for vareprøver... Alt sammen fordi borgmesteren vil have Ren By..

Som københavner kan jeg kun mene at reglen har sin berettigelse.. Som iværksætter kan jeg se begrænsningerne, men synes stadig det svarer til spam-mails.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:05

kontorinvest:

Københavns Kommune registrerer flyers fordi det er gaderenholdelsen der hænger på oprydningen. Virksomheder, store som små, modtager en advarsel og en regning for de udgifter kommunen er påført. Ved gentagelsestilfælde foretages politianmeldelse.

Som københavner kan jeg kun mene at reglen har sin berettigelse.. Som iværksætter kan jeg se begrænsningerne, men synes stadig det svarer til spam-mails.

Tja... som butiksdrivende ville jeg ønske Odenses borgmester havde samme ønske. Her må vi selv ud flere gange dagligt og samle store mængder affald op og så er det altså svært at få øje på det positive i uddeling af flyers.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:10

PeterOM:

Og ja, der bliver delt meget ud i Odense. Men sammen med Amnestyfolk og bibelsælgere, giver det da lidt liv i en ellers død bymidte :o)

Jeg synes nu langt fra, at vi har en død bymidte :-/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48

Miriam Frank:
Tja... som butiksdrivende ville jeg ønske Odenses borgmester havde samme ønske. Her må vi selv ud flere gange dagligt og samle store mængder affald op og så er det altså svært at få øje på det positive i uddeling af flyers.

I det regelsæt Henrik linkede til, stod der, at reglerne gælder for samtlige politikredse.

Miriam Frank:

PeterOM:

Jeg synes nu langt fra, at vi har en død bymidte :-/

Nej, det ville jeg også have skrevet pænere, men blev afbrudt af en besøgende. Odense er en rigtig fed by, og boede selv på Kongensgade i 3 år, hvor jeg ofte ikke gad handle om dagen fordi der var så mange folk man skulle kæmpe sig forbi. Men efter lukketid synes jeg bymidten er ligeså død som i alle andre byer med mange butikker. Men det er vel forståeligt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

kontorinvest:

Ved du noget om hvor store bøderne er, skulle man havne i en grim fadæse? Eller har du et link, der forklarer om straffe for overtrædelse af regelsættet, eller har eksempler på straffe for overtrædelser? Ikke fordi jeg ønsker bevidst at bryde loven, men hvis nu det skulle ske, kunne det være fedt at se hvilke konsekvenser, der er.

PS: Synes stadig ikke spammail-argumentet holder, når man gerne må uddele uadresseret post - også til folk med "Reklamer Nej Tak" skilte på postkassen. Det er da mere flabet, fordi folk ikke kan sige nej til dem. Jeg kan godtage sammenligningen, hvis man bomber flyers ud fra et fly eller skyder dem rundt med en konfettikanon; men når man giver dem direkte til en potentielt interesseret, kan jeg ikke se, at det er spam. Ren By er fint, men hvis det rammer den kreativitet, som forefår rundt omkring, er der et problem.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)