Vi er et lille iværksætterhold der har brugt det sidste år på at udvikle et stykke software, som kan forebygge et kedeligt problem der ofte omtales i medierne.
Nu er det så klart til at blive solgt og i den forbindelse søger vi efter en partner der kan stå for salget. Den rette person vil med en dækning på 25% af det danske marked kunne omsætte for godt 6 mio. kr. årligt.
I øjeblikket findes der ingen lignede programmer på hverken dansk, svensk eller norsk. Så den rette person vil hurtigt kunne få en fornuftig forretning op og stå. Eksklusivrettighederne købes for et engangsbeløb på 250 tkr. pr. land , derefter afregnes der i licens pr. solgt enhed.
Vi har været lidt rundt og snuse her på amino og bla. reflekteret på købsannoncer på virksomhedsbørsen. Men den virker helt ærligt ikke særlig seriøs, kun 2 ud af 9 henvendelser har rent faktisk gidet at svare. Så spørgsmålet er - hvor hulan kan man så henvende sig ?
Håber at høre fra jer.
Bedste Hilsner /Thomas
P.s.: Og hvis nu nogen af jer tænker - "Det der er lige mig" så skriv endelig ;)
Amino Virksomhedsbørs er ikke lavet for at man kan sælge rettigheder til produkter, men til at sælge hele virksomheder, så det er ikke så mærkeligt at folk ikke gider at svare jer. Så brug venligst virksomhedsbørsen til det den er lavet til.
Hej Per, 1000 - tak for svaret ! Den kom da lige på det rigtige tidspunkt :)
Og til Martin - sorry hvis jeg dømmer på et forkert grundlag. Vi har både haft VIP medlemskab,guldannonce osv. - men det er klart at vi ikke sælger en eksisterende virksomhed, men en forretningsmulighed. Og det kan jo gøre hele forskellen - som du også nævner.
Hej Per, 1000 - tak for svaret ! Den kom da lige på det rigtige tidspunkt :)
Og til Martin - sorry hvis jeg dømmer på et forkert grundlag. Vi har både haft VIP medlemskab,guldannonce osv. - men det er klart at vi ikke sælger en eksisterende virksomhed, men en forretningsmulighed. Og det kan jo gøre hele forskellen - som du også nævner.
Hej Thomas
Undskyld jeg blev irriteret, men vi gør rigtigt meget for at holde Amino Virksomhedsbørs relevant og opdateret. Held og lykke med salget og hvis jeg var dig, så ville jeg skrive hvad i laver, ellers får i nok ikke mange der gider at interessere for jeres projekt.
Det var på heller ingen måde jeres indsats jeg referede til. Tværtimod, virker det meget kompetent og betryggende at I løbende laver opfølgning. Jeg er specielt glad for jeres Fik du svar ? mail. Man føler faktisk der bliver taget hånd om tingene, når man hænger der og intet hører :) Og tak for rådet om lidt mere info - når jeg nu læser indlægget igen, kan jeg da godt se det er lidt kryptisk formuleret.
Yderlig info om produktet: Kort fortalt fungere programmet som en slags "early warning" system, der ved hjælp af såkaldte API hooks kan se om barnet eksempelvis udlevere sit mobil nr. eller modtager ulødige henvendelser i en chat. Sker det, vil programmet reagere ved at sende en email til forældrene. De kan så tage en snak med barnet om problemets omfang og om nødvendigt træde aktivt ind for at stoppe situationen.
Forældrene vil altså med andre ord være en aktiv del af deres børns online færden og fungere som både backup og sikkerhedsnet. Det er med andre ord et program, som sætter forældre i stand til at beskytte deres børn mod upassende henvendelser og seksuelle trusler fra nettet.