Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamefinansierede studie-lovsamlinger - en god idé?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er jurastuderende fra Københavns Universitet, og har netop afsluttet bachelor-delen af uddannelsen.

I forbindelse med eksamenslæsningen har jeg fået ide, som jeg gerne vil have jeres feedback på.

Når man starter på jurastudiet, skal man have en masse bøger og mindst en lovsamling til det første år. Man kan i øjeblikket købe en lovsamling til 1. år for ca. 100 kr. (en gennemsnitlig fagbogs-højde/bredde på ca. 250 sider) - her har man alle de relevante love til brug for hele året samlet i én bog.

Min idé går ud på at finansiere materialer og tryk af en sådan lovsamlingen ved reklamer - det kunne for eksempel være reklamer for advokatkontorer, tøjbutikker, caféer, spisesteder, klubber mv.

Jeg forestiller mig, at det i første omgang kun skulle sættes i værk for 1. års studerendes lovsamlinger. For det første fordi man her er sikker på ca. 1000 nye studerende pr. år (København og Århus sammenlagt), og fordi der med sikkerhed ikke er valgfag på 1. år, således at indholdet af lovsamlingen kan lægges fast på forhånd og være tilstrækkeligt for alle 1. års studerende. Der vil evt. senere kunne udvides til hele bachelordelen og således til mindst dobbelt så mange studerende.

Jeg er ikke i besiddelse af priser på materialer og tryk, da jeg endnu kun er på idé-stadiet. Jeg vil gerne have jeres uforbeholdne meninger om idéen, og hvis nogen ligger inde med erfaringer fra et lignende projekt, viden om trykkerier, priser, eller andet relevant for idéen modtages dette med tak.