Hej Aminoer. Jeg er jurastuderende fra Københavns Universitet, og har netop afsluttet bachelor-delen af uddannelsen. I forbindelse med eksamenslæsningen har jeg fået ide, som jeg gerne vil have jeres feedback på. Når man starter på jurastudiet, skal man have en masse bøger og mindst en lovsamling til det første år. Man kan i øjeblikket købe en lovsamling til 1. år for ca. 100 kr. (en gennemsnitlig fagbogs-højde/bredde på ca. 250 sider) - her har man alle de relevante love til brug for hele året samlet i én bog. Min idé går ud på at finansiere materialer og tryk af en sådan lovsamlingen ved reklamer - det kunne for eksempel være reklamer for advokatkontorer, tøjbutikker, caféer, spisesteder, klubber mv. Jeg forestiller mig, at det i første omgang kun skulle sættes i værk for 1. års studerendes lovsamlinger. For det første fordi man her er sikker på ca. 1000 nye studerende pr. år (København og Århus sammenlagt), og fordi der med sikkerhed ikke er valgfag på 1. år, således at indholdet af lovsamlingen kan lægges fast på forhånd og være tilstrækkeligt for alle 1. års studerende. Der vil evt. senere kunne udvides til hele bachelordelen og således til mindst dobbelt så mange studerende. Jeg er ikke i besiddelse af priser på materialer og tryk, da jeg endnu kun er på idé-stadiet. Jeg vil gerne have jeres uforbeholdne meninger om idéen, og hvis nogen ligger inde med erfaringer fra et lignende projekt, viden om trykkerier, priser, eller andet relevant for idéen modtages dette med tak. (Jeg er ikke sikker på, at der vil være plads til den store fortjeneste til mig selv, men det er nu heller ikke målet med idéen - målet er at sætte i værk (og så i øvrigt skaffe 1000 studerende en gratis bog og tilsvarende skaffe firmaer målrettet reklame)). Er det en god ide? Med venlig hilsen Lars |
Hej Lars,
Få styr på din fond, kunne næsten ikke læse dit indlæg.
Men min mening omkring projektet er at det er en god ide, men du kan ikke bare lave copy paste fra de kompendier som findes i forvejen. Desuden laver ventus.dk allerede kompendier til andre fag, på den måde som du vil gøre det, altså med reklamer i dem. Hvis det var mig ville jeg ikke gå i gang med det, da det ville tage utrolig lang tid og fordi ventus.dk allerede har midlerne og ressourcerne til at gøre det.