Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fan ting?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

kan man godt sælge ting med en kendt persons navn på, uden nogen form for rettigheder?

Altså hvis jeg gerne vil sælge en kop med oprah´s navn på, skulle jeg så have en tilladelse? eller?

Tusind tak!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:33

Du skal have personens tilladelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Betyder det at butikker bryder loven når jeg kan finde en kaffekop hvor der står christian på ???

Gælder det ikke kun hvis navnet er beskyttet på en eller anden måde!

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:39

Nu blev der jo spurgt til "kendte" navne, og man kan vel dårligt påstå at "Christian" per definition refererer til en kendt person. Var der derimod tale om en t-shirt med et dansk flag på brystet, og "Christian Poulsen" trykt hen over ryggen, så ville jeg mene at det var ulovligt.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:39

Christian Senna:

Betyder det at butikker bryder loven når jeg kan finde en kaffekop hvor der står christian på ???

Gælder det ikke kun hvis navnet er beskyttet på en eller anden måde!

Jeg formodede at spørgeren ville lave ting med kendte folk og ikke blot generiske navne der naturligvis ikke kan eller er beskyttede, og der er jeg ganske overbevist om at f.eks. Oprah er et varemærke.

Og sørme ja : http://www.oprah.com/article/oprahdotcom/trademark

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:47

er jeres udtalelser sikre på at være rigtige? eller gætter i?

f.eks. kan man så lave en t-shirt med et billede af oprah? uden at skrive hendes navn? ville det så være at bryde nogle regler?

Desuden hvis man f.eks. sælger 50-100 kopper med hendes navn på, er der vel ingen der finder ud af det?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 06:58

Swag'r:

Desuden hvis man f.eks. sælger 50-100 kopper med hendes navn på, er der vel ingen der finder ud af det?

Hvorfor spørger du så?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:10

Peter Holmstrand:

Nu blev der jo spurgt til "kendte" navne, og man kan vel dårligt påstå at "Christian" per definition refererer til en kendt person. Var der derimod tale om en t-shirt med et dansk flag på brystet, og "Christian Poulsen" trykt hen over ryggen, så ville jeg mene at det var ulovligt.

- Peter

Ja der blev spurgt til kendte navne, men man har da ikke speciele rettigheder bare fordi man er kendt !!! Det kan dog være mange af de kendte har beskyttet deres navn mod den slags og at der DERFOR kan være et problem. På trods af dette opstår der da tit probmlemer da det er de færreste der har et navn så unikt at de er den eneste i verden der hedder det. Der har været flere eksempler med mcdonalds.

Jeg tvivler eksempeltvis på at chrisitian poulsen kunne vinde en retsag hvis han så sælge eller gå rundt med hans navn og et dansk flag på maven, da man må formode ham der går rundt med t-shirten har en eller anden relation til nogen med samme navn.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vil bare mene det kræve en beskyttelse før man er beskyttet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12

Swag'r:

f.eks. kan man så lave en t-shirt med et billede af oprah? uden at skrive hendes navn? ville det så være at bryde nogle regler?

Her er det faktisk nok ikke så meget oprah du skal bekynmre dig om, men fotografen der har taget det billed, da der kan være rettigheder på selve fotoet. Er det af oprah kan nu nok være ret sikker på der er rettigheder på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)