Nu blev der jo spurgt til "kendte" navne, og man kan vel dårligt påstå at "Christian" per definition refererer til en kendt person. Var der derimod tale om en t-shirt med et dansk flag på brystet, og "Christian Poulsen" trykt hen over ryggen, så ville jeg mene at det var ulovligt.
- Peter
Ja der blev spurgt til kendte navne, men man har da ikke speciele rettigheder bare fordi man er kendt !!! Det kan dog være mange af de kendte har beskyttet deres navn mod den slags og at der DERFOR kan være et problem. På trods af dette opstår der da tit probmlemer da det er de færreste der har et navn så unikt at de er den eneste i verden der hedder det. Der har været flere eksempler med mcdonalds.
Jeg tvivler eksempeltvis på at chrisitian poulsen kunne vinde en retsag hvis han så sælge eller gå rundt med hans navn og et dansk flag på maven, da man må formode ham der går rundt med t-shirten har en eller anden relation til nogen med samme navn.
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vil bare mene det kræve en beskyttelse før man er beskyttet.