min far og jeg tænker på at starte en cafe! Sidder pt. og arbejder på et etableringsbudget.
Tænkte om vi i den forbindelse kunne få nogle gratis glas, markiser til caféen m.m. for diverseleverandører. (Carlsberg, tuborg, diageo, vin og kaffefirmaer)
Det er jo altid et spørgsmål om forhandling. Men der er klart nogle virksomheder der vil hjælpe med "markedsføringsmateriale" hvis i køber deres produkter :) ... De "små" virksomheder er ofte mere villige da de gerne vil ind på markedet. Og så holder konkurrencestyrelsen også øje med de store spillere så de ikke misbruger deres størrelse til at lave unfair konkurrence. Fx. kunne man forestille sig at et vist colafirma har strenge regler for hvad de må :)
Nogle af de store grumme kaffe firmaer (set fra min næse :-) ) poster gerne penge i diverse ting så som servietter, maskiner m.v. Men som alt andet her i livet så kommer du selv til at betale for det via prisen på kaffen som du så binder dig til at sælge.
Håber at du får budgettet til at hænge sammen og giver en Amino øl når i åbner ;-)