Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress hjælp

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt tænke mig at vide hvad den bedste host/hotel til wordpress er? og hvor jeg kan finde en guide der viser hvordan jeg ligger et wordpress theme ind på mit domæne.. en der er læselig for almindelige folk henne ? Begrund meget gerne dit svar til første spørgsmål. Smile

Mvh. John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Den bedste host, det er nok svært at svare på...

En god guide har Brian Brandt lavet, Brian er ekspert til wordpress.

Guiden finder du på wpdk.dk

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 20:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej john,

Det er nok svært at sige hvad for et webhotel som er bedst. Det kommer lidt an på hvad man har brug for, som person.

(Hvad er bedst, en skovl eller en rive? det kommer an på hvad du skal)

I den billige ende er der one.com hvor jeg selv har tre mindre hjemmesider med wordpress, de har god support og det kører meget stabilt.

Så er der gigahost som også er billigt de har en lidt ringere support (kun mail) men her har du bla. mulighed for at have flere domæner på samme webhotel.

ellers se wordpress.dk hvor de fleste svar findes.

God fornøjelse

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:00
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Kan klart anbefale dig Unoeuro til at hoste dine wordpress indstallationer.

Det er billigt som one, det kører bare mere stabilt, også har du mange flere muligheder hos Unoeuro.

Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 4 person

Kim Malmberg:

Den bedste host, det er nok svært at svare på...

En god guide har Brian Brandt lavet, Brian er ekspert til wordpress.

Guiden finder du på wpdk.dk

Nu vil jeg ikke overtage tråden, men jeg forstår simpelthen ikke på hvilket grundlag hverken du eller ham selv, kan kalde sig WordPress-ekspert. Hvis du kigger hans egen WordPress-hjemmeside igennem, så er den baseret på et tema lavet af en anden og han har ikke engang taget sig tid/kunnet fjerne den AJAX-slider, som man ser på forsiden, som er beregnet til flere slides. Han bruger kun ét slide og dermed gør det AJAX-funktionen ligegyldig. Hvis han er ekspert, så burde det jo ikke være noget problem at fjerne denne.

Desuden baserer alle hans referencer sig på temaer lavet af andre, som han blot modificerer en lille bitte smule.

Sammenlign blot disse to:

Reference: http://kidsblog.dk/

Originalt tema: http://www.elegantthemes.com/preview/InterPhase/

Hvis du kigger i bunden tager han sågar æren for at have designet temaet, selvom det ikke er ham der har designet det. Ikke særlig professionelt, synes jeg.

Desuden forstår jeg ikke hvordan han kan tillade sig at tage 2000 kroner for noget som er helt gratis:

• Standard design (dansk eller engelsk) (Gratis indbygget i WordPress)
  • Domæne og hosting i et år (koster ca. 100 kroner)
  • Kontaktformular (Gratis plugin til WordPress)
  • Søgemaskineoptimeret (Gratis plugin til Wordpress)
  • Google XML sitemap (Gratis plugin til Wordpress)
  • Del med venner funktion (Gratis plugin til Wordpress)
  • Filter mod SPAM kommentarer (Gratis plugin til Wordpress)
  • Wordpress manual med forklaring af basale funktioner (fin lille manual til helt nybegyndere, dog)

Sådan en blog kan sættes op på 15 minutter. Men nok om det. Forstår bare ikke at han bliver kaldt ekspert, på et grundlag jeg vurderer som øvet. Nok om det.

For at komme til sagen, så har jeg både WordPress-blogs hos One.com og Gigahost. Gigahost har nogle mindre forstyrrelser engang imellem, men det skulle gerne være overstået nu, siger de. One kører klart med den bedste oppetid, men jeg nyder personligt godt af Gigahost, da de kører alle domæner på samme konto. Og når man har mange domæner, så er det nyttigt at have dem samlet ét sted.

Derfor har jeg vægtet det således:

Alle mindre hjemmesider jeg har, kører jeg på Gigahost, fordi det er mest overskueligt at have dem samlet ét sted, ligesom at jeg kan tilgå dem alle hurtigt gennem FTP, fordi de ligger på samme server.

Det største site jeg har (baseret på WordPress-platformen), ligger jeg på One.com, da oppetiden er størst her. Jeg modtager lige pt. ca. 150.000 unikke hits om måneden og derfor stiller det et stort krav til en konstant oppetid - det giver One.com mig.

Rent opsætningsmæssigt, så er der ikke umiddelbart nogen forskel på hvilken host du skal vælge, synes jeg. Hvis du vil have mange hjemmesider, så vælg Gigahost, men hvis du blot skal have 1-2 stykker, så tag One.com, pga. deres gode oppetid og lidt billigere priser.

Surftown har jeg ikke noget umiddelbart forhold til, bortset fra at jeg ved at deres support er rigtig dårlig og jeg derfor altid har fravalgt denne. Så hvis valget står på en af disse tre, så ville jeg tage One.com.

Håber der var en smule svar.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

(Undskyld til indlægs-starter, men jeg bliver nød til at besvare Pixel Points udtalelser om mig - men mit forslag er, at du holder dig væk fra Surftown når vi snakker hosting til Wordpress)...

Hmm... Pixel Point... før jeg kan tage dig seriøst, bør du i hvert fald kunne bakke dine udtalelser op ved eget navn... ellers er det sgu et meget mærkeligt navn at gå rundt og præsentere sig under..

Pixel Point:
Nu vil jeg ikke overtage tråden, men jeg forstår simpelthen ikke på hvilket grundlag hverken du eller ham selv, kan kalde sig WordPress-ekspert.

Normalt bygger jeg en udtalelse som at være ekspert når der er års erfaringer med noget - og når man arbejder til daglig med noget. Jeg lever fuldtid af at arbejde med Wordpress, på både den ene og den anden måde, jeg underviser endda fast i konstruktion af Website i Wordpress systemet på IBC i Kolding, og har ikke hørt andet end tilfredse kursister.

Når man kan arbejde fuldtid med stadigvæk en niche som  Wordpress er, så tør jeg godt kalde mig selv Wordpress ekspert - og du må hjertelig gerne kontakte mine kunder, og høre om jeg ikke lever op til ordet ekspert...

Og så forstår jeg overhovedet ikke du kan sige at det er et dyrt tilbud - herregud ja, (næsten) alt til Wordpress er da gratis og open source ja, men det er min tid da ikke. Du har jo fuldstændig misforstået det hele... Tror du bare jeg ligger All in one SEO pack ind og så kalder det søgemaskineoptimering... Hvis det er din måde at gøre det på, så vil mine kunder jo bare komme endnu højere i Google end dine kunder - da der ligger væsentlig mere i det end bare det plugin...

Og disher du min manual, og siger den er til nybegyndere, jamen lille ven, hvem dælen tror du læser den ??

Selvfølgelig vil du kunne få en studerende eller tekniske nabo til at sætte en blog op for en flaske rødvin, men tør du løbe an på at han ved hvad der skal til for at den er søgemaskineoptimeret, så den ikke skader mere end den gavner.. ?!

Og designs, ja, en del af dem er designs der eksisterer i forvejen - og hvad så.. de er alle under GPL licensen så man må gøre hvad man vil med dem, og de fleste af mine kunder er selv kommet og sagt de gerne ville have det design på - hvorfor så opfinde den dybe tallerken to gange ... Kunden bliver da ligeså glad, og han får opgaven klaret til en billige pris.. en win win situation...
De fleste af de unikke designs jeg har lavet har været i samarbejde med større web-bureauer, hvor jeg ikke må bruge opgaven som reference...

Så før du slynger om dig med at mine tiltag er ringe og alt for dyre, så få lige dine fakta i orden først...

men ha' en fortsat god dag...

Mvh Brian Brandt

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Pixel Point:

For at komme til sagen, så har jeg både WordPress-blogs hos One.com og Gigahost. Gigahost har nogle mindre forstyrrelser engang imellem, men det skulle gerne være overstået nu, siger de. One kører klart med den bedste oppetid, men jeg nyder personligt godt af Gigahost, da de kører alle domæner på samme konto. Og når man har mange domæner, så er det nyttigt at have dem samlet ét sted.

En person der snakker om One.com og Gigahost i en tråd der handler om at finde den bedste hostingudbyder, og samtidig optræder anonymt, taler nedsættende om andre er nok den sidste JEG ville vælge at stole på.

Til trådstarter, hvis du vil have det bedste så skal du nok gå efter wordpress.com, som nok er dem der er bedst til at hoste Wordpress. Vil du gerne have noget lidt billigere så vil jeg anbefale at finde en hvilkensomhelst pålidelig dansk udbyder til 50-150kr/mdr, ringe og tage en snak med dem og høre om de kan køre wordpress, og hold dem op på det hvis det ikke virker.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Brian Brandt:
Og designs, ja, en del af dem er designs der eksisterer i forvejen - og hvad så.. de er alle under GPL licensen så man må gøre hvad man vil med dem, og de fleste af mine kunder er selv kommet og sagt de gerne ville have det design på - hvorfor så opfinde den dybe tallerken to gange ... Kunden bliver da ligeså glad, og han får opgaven klaret til en billige pris.. en win win situation...
De fleste af de unikke designs jeg har lavet har været i samarbejde med større web-bureauer, hvor jeg ikke må bruge opgaven som reference...

Men hensyn til kidsblog.dk, så er det måske lige groft nok at skrive at den er designet af dig. Jeg ved godt at efter man er blevet medlem af eleganttemplates, så kan man gøre hvad man vil, men stadig...

// Peter

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 10:50

Brian har lavet www.kajaksalg.dk for mig og selvom jeg i forvejen er "nørd" kan jeg ikke alt .

Der har varet mange tilretninger som du ikke kan lave, uden et stort kendskab til WP

Alle har et speciale og det har Brian i WP, Han har desuden lavet den eneste manual du kan finde på dansk (tror jeg nok)

At kende WP til bunds er en langhåret affære.

Gør det du er bedst til det gør jeg Big Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)