Den bedste host, det er nok svært at svare på...
En god guide har Brian Brandt lavet, Brian er ekspert til wordpress.
Guiden finder du på wpdk.dk
Nu vil jeg ikke overtage tråden, men jeg forstår simpelthen ikke på hvilket grundlag hverken du eller ham selv, kan kalde sig WordPress-ekspert. Hvis du kigger hans egen WordPress-hjemmeside igennem, så er den baseret på et tema lavet af en anden og han har ikke engang taget sig tid/kunnet fjerne den AJAX-slider, som man ser på forsiden, som er beregnet til flere slides. Han bruger kun ét slide og dermed gør det AJAX-funktionen ligegyldig. Hvis han er ekspert, så burde det jo ikke være noget problem at fjerne denne.
Desuden baserer alle hans referencer sig på temaer lavet af andre, som han blot modificerer en lille bitte smule.
Sammenlign blot disse to:
Reference: http://kidsblog.dk/
Originalt tema: http://www.elegantthemes.com/preview/InterPhase/
Hvis du kigger i bunden tager han sågar æren for at have designet temaet, selvom det ikke er ham der har designet det. Ikke særlig professionelt, synes jeg.
Desuden forstår jeg ikke hvordan han kan tillade sig at tage 2000 kroner for noget som er helt gratis:
- Standard design (dansk eller engelsk) (Gratis indbygget i WordPress)
- Domæne og hosting i et år (koster ca. 100 kroner)
- Kontaktformular (Gratis plugin til WordPress)
- Søgemaskineoptimeret (Gratis plugin til Wordpress)
- Google XML sitemap (Gratis plugin til Wordpress)
- Del med venner funktion (Gratis plugin til Wordpress)
- Filter mod SPAM kommentarer (Gratis plugin til Wordpress)
- Wordpress manual med forklaring af basale funktioner (fin lille manual til helt nybegyndere, dog)
Sådan en blog kan sættes op på 15 minutter. Men nok om det. Forstår bare ikke at han bliver kaldt ekspert, på et grundlag jeg vurderer som øvet. Nok om det.
For at komme til sagen, så har jeg både WordPress-blogs hos One.com og Gigahost. Gigahost har nogle mindre forstyrrelser engang imellem, men det skulle gerne være overstået nu, siger de. One kører klart med den bedste oppetid, men jeg nyder personligt godt af Gigahost, da de kører alle domæner på samme konto. Og når man har mange domæner, så er det nyttigt at have dem samlet ét sted.
Derfor har jeg vægtet det således:
Alle mindre hjemmesider jeg har, kører jeg på Gigahost, fordi det er mest overskueligt at have dem samlet ét sted, ligesom at jeg kan tilgå dem alle hurtigt gennem FTP, fordi de ligger på samme server.
Det største site jeg har (baseret på WordPress-platformen), ligger jeg på One.com, da oppetiden er størst her. Jeg modtager lige pt. ca. 150.000 unikke hits om måneden og derfor stiller det et stort krav til en konstant oppetid - det giver One.com mig.
Rent opsætningsmæssigt, så er der ikke umiddelbart nogen forskel på hvilken host du skal vælge, synes jeg. Hvis du vil have mange hjemmesider, så vælg Gigahost, men hvis du blot skal have 1-2 stykker, så tag One.com, pga. deres gode oppetid og lidt billigere priser.
Surftown har jeg ikke noget umiddelbart forhold til, bortset fra at jeg ved at deres support er rigtig dårlig og jeg derfor altid har fravalgt denne. Så hvis valget står på en af disse tre, så ville jeg tage One.com.
Håber der var en smule svar.