Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egenfinansiering eller små investorer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej iværksættere og investorer, firmaholdere, spekulanter og andre gode Amino folk.

Jeg har nu i nogen tid nørklet med mit egen kvist-iværksætterprojekt. Jeg har indhentet de produkter jeg skal sælge, og købt de domæner jeg skal sælge fra. - Jeg har endda en sag kørende host hostmaster.dk omkring en af domænerne, som jeg lige skal have fravristet en domænehaj.

Jeg har et meget realistisk syn på tingene: Der skal ikke revolutioneres noget - eller tabes penge - her. Det bliver en sikker internetbutik, med en biside tilkoblet der kan tage sig af leksika og galleri samt skabe trafik og en højere googlerank.

Produkterne har en dansk indkøbsværdi på 4-15kr, og bliver sat til salg for ca 30-35 kr efter en minimal forarbejdning på en per. batch basis. Der er ingen konkurenter i Danmark, men adskellige i udlandet. Der er en bemærkselsesværdig stor efterspørgsel i Danmark, på mange internetforum og lignende.

Jeg har selv lokaler og lagerplads tilgængeligt, og oparbejdet den ekspertise der skal til for at forarbejde produkterne.

Nu er næste skridt, for mig, at skyde penge i projektet. Men jeg er både ung (20) og studerende (stud.bach.ed).

Jeg ved at projektet fra dag 1 selvfølgelig vil give mest afkast, hvis jeg selv skød penge i det. Men jeg er studerende, og på flere måder kunne jeg have godt af en erfaren investor, der var villig til at skyde omkring fem-ti-tusind i projektet. Så kunne denne investor derved holde mig lidt i ørene, eller ihvertfald støtte mig med lidt erfaring.
Findes der mon inverstor-mentorer?

Jeg er sikker på at jeg hellere vil have kontakt til en erfaren type fra amino, end en halvfuld rigmand jeg har overtalt på en bar. 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander,

Hvis det er de småpenge det drejer sig om, så smut i banken, til forældrene eller tag i værste fald et hurtiglån.

Det vil være for stupid at afgive ejerandel (og dermed indflydelse og frihed) til 3die part for peanuts.

Sparringen, kan du nok få alligevel.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:58

Hej Smile

Nå det ikke er flere penge du mangler så skal du helt klart prøve at skaffe dem selv, en investore af de forkerte (og dem er der mange af ) vil kunne løbe med hele din ide og du har ikke en chance for at komme efter ham da det koster penge og dem har du jo sikkert brugt på dit nye firma,

jeg har samme holdning som dig, det skal være et sikker firma man skal have, for hvis man ikke skylder noget væk så kan man ikke gå på røven, Jeg startet selv helt fra bunden for 6 år siden med 600 kr. og i dag er maskiner, biler, vare lager og resten af mit firma batalt.

Men sig til hvis jeg kan hjælpe dig med noget ? så skal jeg gøre hvad jeg kan Smile

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:18

Total off-topic, men hvor er det en fed niche du har fundet der Ronnie - cool site Big Smile

Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Skrevet kl. 17:06

Heya TM2Byg.

Jeg forstår ræsonnementet, det gør jeg. Det virker til at være en dårlig handel at afgive både indflydelse, større indtjeningsmuligheder og frihed for engangs-småbeløb.

Jeg havde selv tænkt, at der også var nogle positive ting der fulgte med 'handelen': En investors kolde erfarne overblik, en klar direktion med fokus på afkast og en sikkerhed i en øm fase. Men jeg kan godt se at disse ting blegner i forhold til fra starten af at stå på egne ben. Tak for dit svar, det vil jeg tage til mig.

Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Skrevet kl. 17:24

Hej Ronnie

Med dit svar kan jeg godt se faren ved at lade investorer komme ind i projektet så tidligt, for så 'billige penge'. Der er ingen der har lyst til at se deres koncepter og engagement blive banket  ud af en aggresiv investor.

Når du er et levende eksempel på en succeshistorie om et nichefirma, plantet med så få midler også sprunget ud i fuld flor på kun seks år, vil jeg meget gerne have lov til at sende dig en besked eller to. Om de ting jeg selv tumler med, og om de beslutninger jeg er nødt til at tage. Det håber jeg er okay.

MVh Alexander

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:31

Hej Alexander

Det er slet ikke noget problem, du kan bare maile eller ringe så skal jeg nok hjælpe dig jo før jo beder så du kan komme igang Smile

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)