Hej iværksættere og investorer, firmaholdere, spekulanter og andre gode Amino folk.
Jeg har nu i nogen tid nørklet med mit egen kvist-iværksætterprojekt. Jeg har indhentet de produkter jeg skal sælge, og købt de domæner jeg skal sælge fra. - Jeg har endda en sag kørende host hostmaster.dk omkring en af domænerne, som jeg lige skal have fravristet en domænehaj. Jeg har et meget realistisk syn på tingene: Der skal ikke revolutioneres noget - eller tabes penge - her. Det bliver en sikker internetbutik, med en biside tilkoblet der kan tage sig af leksika og galleri samt skabe trafik og en højere googlerank. Produkterne har en dansk indkøbsværdi på 4-15kr, og bliver sat til salg for ca 30-35 kr efter en minimal forarbejdning på en per. batch basis. Der er ingen konkurenter i Danmark, men adskellige i udlandet. Der er en bemærkselsesværdig stor efterspørgsel i Danmark, på mange internetforum og lignende. Jeg har selv lokaler og lagerplads tilgængeligt, og oparbejdet den ekspertise der skal til for at forarbejde produkterne. Nu er næste skridt, for mig, at skyde penge i projektet. Men jeg er både ung (20) og studerende (stud.bach.ed). Jeg ved at projektet fra dag 1 selvfølgelig vil give mest afkast, hvis jeg selv skød penge i det. Men jeg er studerende, og på flere måder kunne jeg have godt af en erfaren investor, der var villig til at skyde omkring fem-ti-tusind i projektet. Så kunne denne investor derved holde mig lidt i ørene, eller ihvertfald støtte mig med lidt erfaring.
|
Hej Alexander,
Hvis det er de småpenge det drejer sig om, så smut i banken, til forældrene eller tag i værste fald et hurtiglån.
Det vil være for stupid at afgive ejerandel (og dermed indflydelse og frihed) til 3die part for peanuts.
Sparringen, kan du nok få alligevel.