Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man låne fra udlanet ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som i sikkert ved er det SVÆRT låne penge fra En dansk dank.

Jeg har overvejet låne penge fra ene af mine venner som bor i Kina.. Hvad er reglerne vedr låne fra en person som bor i udlandet..?

Hvor meget kan man låne..?

Er der nogle minimus rente satas ?

HVad med løbe tiden?

Skal man kontakte Told og skat før man låner ?? - Skal man fortælle told og skat....

Kan men for rentefra drag..

Jeg håber nogen kan hjælpe....tak på forhånden!

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 19:57

Jeg ved ikke med beløb osv. Men vær klar over at det så er det pågældende lands låneregler der gælder (ikke danske), og du sandsynligvis skal være bosiddende i det pågældende land for at kunne låne (også indenfor EU). Medmindre du har en usandsynlig sund økonomi i din (internationale) virksomhed.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08

Du kan godt efter danske regler låne penge fra en ven i udlandet. Men du skal være opmærksom på reglerne om hvidvaskning af penge, om der er restriktioner i din vens hjemland Kina mv.

Løbetid og renter bestemmer I selv. Klogt at finde et nivaeu svarende til markedsrenten. Og ja du kan godt få dradrag for dine renteudgifter.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:41

Hej 

Du skal også være opmærksom på valutaerne - låner du i DKK tager din ven en valutarisiko, låner du i kinesisk valuta tager du risikoen. 

Ellers tror jeg bare, du skal betale mindsterenten, for at kunne få rentefradrag for dem 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:27

Jacob Koch:

Ellers tror jeg bare, du skal betale mindsterenten, for at kunne få rentefradrag for dem 

Der er fradrag for renteudgifter.

Mindsterenten er en offentlig fastlagt rentesats, der afgør, om dine kursgevinster er skattepligtige efter kursgevinstloven og har som sådan ikke nogen betydning for rentefradrag på almindelige udlån.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)