Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting via OneCom - og hjælp til opsætning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

jeg har opbygget en website via OneCom og på min pc ser site "fantastisk ud" - men rundt omkring i vennernes hjem er siten lidt mere tvivlsom. Det viser sig nemlig, at fordi siten er opbygget på en 17 skærm - og den åbnes på en pc der er mindre eller har anden opsætning - så "flyver" teksten til højre og ned...og du skal pagedown etc. og det var jo ikke meningen.

Jeg har tjekket med OneCom og de har ikke noget software der gør, at jeg kan "låse" mine tabulleringer (eller hvad man nu kan kalde det)

Er der nogen der har erfaring med dette problem samt en løsning til hvordan jeg kommer videre herfra. Jeg har pt. lukket side 1 (under opbygning) da jeg har den holdning, at første indtryk er det vigtigste.

Jeg håber, at der er nogen hos Amino der har været i samme situation eller et klogt hoved der kan hjælpe med opsætning af software/programmering eller andet :-)

Fortsat god dag - og lad mig høre fra dig.

Min website kan ses på http://www.bolidtbedre.dk/side2.html

Hilsen Lene

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Lene

Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke synes at den ser fantastisk ud. Heller ikke tæt på at ligne.

Men jeg ser hjemmesiden, og det ser ikke ud til at der er noget galt. Jeg kører en 24" widescreen  med 1920 x 1200 px

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:25

Hej Morten

Tak for dit ærlige tilbagesvar :-) design etc. er jo altid smag & behag - men jeg er selvfølgelig nysgerrig for at høre - hvad det er du syntes der i dine øjne går helt galt :-) For konstruktiv kritik kan alle jo bruge - men den første sætning syntes jeg ikke er konstruktiv - og mener derfor ikke at den kan stå alene.

Lad mig høre - og lære!

Fint at siten har ok opsætning på din pc - men som nævnt ved jeg, at der er flere der ikke får samme opstilling. Mit spørgsmål var derfor, om nogen kender et software der evt. kunne benyttes sammen med OneCom.

Hilsen Lene

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:31

Hej.

Problemet vil typisk opstå når beskueren sidder på en mindre skærm end din egen.

Men prøv at spørge på en af "Nørd-siderne", der udelukende beskæftiger sig med programmering.

Der findes garanteret forummer, der direkte er FAN´s af netop dit program. Og de fleste steder er de søde og rare og svarer novicer, som dig og mig ganske pænt.

Her er et dump af din side fra min skærm (22")

http://godtfordig.dk/bolidtbedrescreendump.png

Per Vedby

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

For mig er designet ærligt talt også ret kedeligt at se på. Det vækker slet ikke min interesse.

Men når jeg kigger på siden, ser det ud til at din CSS (opsætning af siden) sætter tabellerne som højre-justeret. Det ville måske virke bedre hvis det blev centret. Hvis du skal bruge hjælp til dette, kan jeg godt lige kigge på det for dig. Smile

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 12:40

Hvad er "OneCom"? Mener du dermed One's Webcreator?

Det du har brug for er en der kan sætte din side op i ren og valid håndlavet xhtml. Det er netop det her der er ulempen når folk bruger såkaldte WYSIWYG (What You See Is What You Get)-programmer.

Programmerne er ganske enkelt for dårlige til at udspytte koder der læses ens af alle browsere, da de i høj grad ikke overholder W3C-standarderne. (Se de mange fejl din side giver)

Fra Sverige
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:42

Når du bygger din website så brug procenter istedet for pixels, på den måde vil dine TABELS altid passe sig ind da de kommer til at stå som f.eks ## TABLE WIDTH="96%" ##

Så byt alle pixel størrelser ud med procenter, så virker det altid :)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 12:45

Orange Media:

Når du bygger din website så brug procenter istedet for pixels, på den måde vil dine TABELS altid passe sig ind da de kommer til at stå som f.eks ## TABLE WIDTH="96%" ##

Så byt alle pixel størrelser ud med procenter, så virker det altid :)

Man burde slet ikke bruge tables til opbygning af lay-outs. Det gjorde man for 10 år siden..

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:55

Jeg synes du skal benytte dig af martins tilbud. Det er super billigt, og du får hurtigt selv brugt en masse tid, inden du alligevel finder ud af, at du får brug for prof. hjælp.

Gør det du er god til, og lad andre om resten :-)

Venlig Hilsen

Allan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)