Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - patent - hvem har ret....?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har et problem jeg ikke helt kan gennemskue...

Et firma ved navn (fiktivt): De Reneste Linjer

Og mit firma (fiktivt): Reneste Linier

Hvis det andet firma har patent, betyder det så at jeg ikke kan beholde mit firmanavn?

Dette er rent fiktivt men lignende...

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 09:17

Hej

Jeg tror ikke at du vil få nogle problemer eftersom at du sikkert er oprettet hos E&S.

Man kan jo reelt set hedde det samme, bare ikke i samme virksomhedsform! og jeg tror det vil være svært at opretholde et patent på et navn, hvis man ikke lige hedder McDonald Smile

Er det sådan at de har henvendt sig til dig og bedt dig om at ændre navn?

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 19:06

Hej

Ja, de har henvendt sig med henblik på at vi skulle ændre navnet. Ringede til Patent- og varemærkestyrelsen i dag, og de gav det andet firma ret, da det var indenfor samme branche...

Det er bare en smule ærgerligt.

Tak for svar.

Mvh Mathilde

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:14

Du kan da ik have patent på et navn? Hvis de har Trademarken på navnet, varemærket på dansk, så kan du ik beholde dit firmanavn. For det krænker meget tydeligt deres Trademark, i og med at navnene meget nemt kan forveksles og det er de samme ord i samme rækkefølge.

Så du må desværre nok kigge dig om efter et andet navn, ellers risikerer du nok, at de trækker dig videre i retsystemet for, at få en dom der beviser deres rettigheder. 

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 19:18

Hej

Ja, det er også det vi har tænkt os, men de der ringede har vist ikke tænkt sig ordentligt om, for der er andre der har oprettet firma i samme navn, før dem selv, så de må heller ikke hedde det. Men sådan går det hvis man har lidt for travlt :)

Tak for svar.

Mvh Mathilde

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:27

2 firmaer må gerne hedde det samme, hvis du tjekker www.cvr.dk vil du os se at det er tilfældet ofte.

Men er der et firma der Trademark registrere navnet, så må andre ik kalde sig det samme, med mindre de har tilladelse fra firmaet.
Hvordan det så rent retsligt foregår med firmaer, der er tilmeldt før Trademark registreringen, må jeg melde pas på...

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 19:53

Hej

Okay, jeg har fået oplyst, at dem der har oprettet sig med det enkelte firmanavn først, vil tilhver en tid kunne forhindre andre i at bruge navnet, ligegyldigt om der er trademark på eller ej. Lidt først til mølle princippet.

Har været inde på cvr.dk, og kan se der er flere der ligner hinanden, men det er op til den første med navnet, om de vil tillade at andre bruger et navn i stil med deres. I vores tilfælde har de så et problem med det. Men det er ikke værre end at vi ændre vores, bare mærkeligt efter  år, at de først henvender sig nu.

Tak for svar

Mvh Mathilde

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:59

Krisen kradser flere steder, så mon ik det er fordi de vil have navnet for sig selv i Google. Uden at kende noget til sagen eller navnet, så lyder det til at det er der problematikken sikkert ligger...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)