Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website eller Webshop eller begge ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder meget seriøst og prøver og finde ud af, hvad mangler vi i Danmark ? Hvad kan være relavant og mangel på, for at kunne starte et nyt og interessant site op ?

Personligt sidder jeg og spekulere i Magento shop, men hvad mangler der at blive solgt i Danmark som noget unikt ?
Synes stort set efterhånden, at alle dem der starter en webshop op, er enten parfume interesseret, tøj interesseret eller fodtøj interesseret.

Har I nogle gode inputs, råd eller idéer hører jeg meget gerne fra jer.

Alle kreative former får råd, idéer eller inputs er velkommen Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:54

Nils Pedersen:

Jeg sidder meget seriøst og prøver og finde ud af, hvad mangler vi i Danmark ? Hvad kan være relavant og mangel på, for at kunne starte et nyt og interessant site op ?

Personligt sidder jeg og spekulere i Magento shop, men hvad mangler der at blive solgt i Danmark som noget unikt ?
Synes stort set efterhånden, at alle dem der starter en webshop op, er enten parfume interesseret, tøj interesseret eller fodtøj interesseret.

Har I nogle gode inputs, råd eller idéer hører jeg meget gerne fra jer.

Hej Nils

Som udgangspunkt kan man godt iskoldt sidde og vurdere markedet og se om man ikke kan finde en niche, men umiddelbart ville jeg sige vælg at arbejde med noget som du brænder for!

Hvis du fx selv samler på franske træsko fra perioden 1600-1750, så se om du ikke kan lave en forretning op omkring dette.

Hvis du brænder for produktet, bliver det også lettere at sælge det. Det bliver lettere at yde support. Det bliver lettere at blive ekspert indenfor området og derved en autoritet som potentielle kunder henvender sig til osv osv.

Det kunne måske være let at vælge at sælge børnetøj som så mange andre Wink men hvis man ikke selv brænder for det, vil man aldrig kunne håndtere konkurrencen (lige børnetøj er et dårligt eksempel da man ser mange nybagte mødre der brænder for at finde noget godt billigt tøj til deres små poder. De ignorerer bare at markedet er ved at være godt mættet).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Jeg savner et større udvalg af engelske bøger, fra helt nye bøger til paperbacks, engelske rejsebøger og engelske business og wellness bøger generelt. Politikens Boghandel på Rådhuspladsen har et nogenlunde udvalg - og er vel Danmarks største - men har bare ikke tid til at køre derind, ville være skønt at købe dem på nettet i DK, uden feks den lange ventetid, told om moms fra USA.

Mvh Pernille 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02

Hej Rasmus,

Du har fuldstændigt ret og tak for din besvarelse.

Jeg ved godt at det kræver rigtig meget tænknings gang at starte en shop. Og jeg ved også at der skal ligges mange arbejdskræfter i emnet.
Er bare igang med at ligge "mit hoved i blød", og prøver at undersøge hvad der enlig taget mangler i et lille land som Danmark.

Hvis I har nogle gode websites, hvor der er gode idéer til opstart af website, butik, virksomhed med videre må I meget gerne smidde dem her.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

Hej Pernille,

Tak for dit bud.

Det vil helt klart blive taget seriøst og til eftertragtning.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:11

Vi mangler en ordentlig kommissionsbaseret genbrugsbutik på nettet, hvor folk kan aflevere deres ting på udvalgte steder, eller sende det til folkene bag siden, og så få dem sat til salg som i en almindelig shop (set fra brugerens synspunkt). Der skal være mulighed for at købe varerne med betalingskort, og de almindelige 14 dages returret bør gælde. Når de 14 dage er gået afregnes kommissionen overfor ham/hende der indleverede tøjet.

Har selv leget med tanken om at starte sådan en side op, og fik også lavet forretningsplan, bestilt domæne osv., men kom så desværre aldrig videre med projektet. Idéen omkring indsamlingen var at afholde en "Indleveringsdag" ca. en gang hver tredje måned i Odense, Århus, København, Ålborg, Næstved og måske et sted mere. Så bare hjem på lageret med hele molevitten og få det smidt ind.

Det skulle naturligvis kun være high-end tøj og accessories der skulle sættes til salg, så man havde en chance for at få en pæn avance.

Fordelen er at du ingen udgifter rigtigt vil have til lager. Til gengæld skal du så bruge noget plads, og være god til administration. Det gælder om at holde tungen helt lige i munden :-)

Men summa summarum - jeg synes stadig det mangler!

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:19

Peter Holmstrand:

Vi mangler en ordentlig kommissionsbaseret genbrugsbutik på nettet, hvor folk kan aflevere deres ting på udvalgte steder, eller sende det til folkene bag siden, og så få dem sat til salg som i en almindelig shop (set fra brugerens synspunkt). Der skal være mulighed for at købe varerne med betalingskort, og de almindelige 14 dages returret bør gælde. Når de 14 dage er gået afregnes kommissionen overfor ham/hende der indleverede tøjet.

Har selv leget med tanken om at starte sådan en side op, og fik også lavet forretningsplan, bestilt domæne osv., men kom så desværre aldrig videre med projektet. Idéen omkring indsamlingen var at afholde en "Indleveringsdag" ca. en gang hver tredje måned i Odense, Århus, København, Ålborg, Næstved og måske et sted mere. Så bare hjem på lageret med hele molevitten og få det smidt ind.

Det skulle naturligvis kun være high-end tøj og accessories der skulle sættes til salg, så man havde en chance for at få en pæn avance.

Fordelen er at du ingen udgifter rigtigt vil have til lager. Til gengæld skal du så bruge noget plads, og være god til administration. Det gælder om at holde tungen helt lige i munden :-)

Men summa summarum - jeg synes stadig det mangler!

Mvh
Peter

Dvs du mener det vil kunne betale sig, at overtage alt arbejdet bag det private mennesker ligger til salg på trendsales, ebay, dba mm. Men hvor er fidusen lige for dem der sætter noget til salg? De går da glip af en masse penge ved salget, for ellers vil det ik rent administrativt kunne hænge sammen...

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:22

Kunsten er jo at have så meget forretningstalent at man alligevel kan gøre det attraktivt ;-)

Det at brugeren får oplevelsen af at handle i en "rigtig" shop, og ikke på en markedsplads, øger dels tilliden hos nogle (tror jeg), og giver dels også en højere pris for varen.

Fast pris, det er åbenlyst HVEM du handler med, der er klare leverings- og returneringsbestemmelser m.m. = lidt højere pris for varen.

Men for at svare kort - ja, jeg tror godt det kan betale sig, hvis man griber det rigtigt an.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:26

Ja men ingen har så meget talent, at det vil kunne betale sig for den private forbruger, at sælge det på denne måde.

Der er visse fordele, som du selv nævner, men har du tænkt på omkostningerne?

Men så skal den enkelte sælger accepterer kun at få 50% af den pris de selv vil kunne hive hjem på trendsales, dba, ebay mm. Det er jo ik ligefrem noget at juble af...

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 20:28

Peter Holmstrand:

Hvad om kunderne på websitet kunne søge om at blive sælgere...? Og så selv ligge varene op ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)