Jeg er så grøn, som man overhovedet bliver både herinde og som iværksætter, så håber I tager pænt imod nogle spørgsmål, der måske virker basale for de mere erfarne. Jeg har brugt søgefunktionen men fandt intet om emnet. Jeg har længe gået og jongleret med en række forskellige ideer til website-koncepter, og jeg er endelig landet på en ide, som jeg gerne vil arbejde videre med. Valget er faldet på en ide, der omhandler poker. Det er en ide, jeg virkelig tror på, men det bringer desværre nogle problemer med sig. Da reklamer for pokerudbydere vil være en naturlig del af en sådan, og reklamering for disse er ulovligt i Danmark, har jeg - som sagt - nogle spørgsmål. Jeg ved, at andre sider er "flyttet" til udlandet pga. af denne problematik. Er det besværligt at gøre dette i praksis? Er det muligt - og lovligt - at operere en sådan hjemmeside og køre firmaet bag - hvis det når dertil engang - fra Danmark, mens siden er hostet i et andet land? Jeg vil umiddelbart foretrække fortsat at være bosiddende i Danmark, og jeg vil også hellere - af rent principelle grunde - betale skat, moms mv. i Danmark, selvom det er dyrere, men den nuværende lovgivning fremtvinger denne alternative løsning. Jeg kommer utvivlsomt til at få en million andre problemer undervejs, som jeg må bokse med, men jeg skal i hvert fald have afklaret dette inden, jeg overhovedet går for langt med ideen. |
Jesper Kristensen:Er det besværligt at gøre dette i praksis? Er det muligt - og lovligt - at operere en sådan hjemmeside og køre firmaet bag - hvis det når dertil engang - fra Danmark, mens siden er hostet i et andet land? Jeg vil umiddelbart foretrække fortsat at være bosiddende i Danmark, og jeg vil også hellere - af rent principelle grunde - betale skat, moms mv. i Danmark, selvom det er dyrere, men den nuværende lovgivning fremtvinger denne alternative løsning.
Hverken besværligt eller ulovligt. Toshiba har stadig produkter der sælges i dk, imens de producere Klyngebomber og sælger dem i andre lande.
Det du skal gøre dig klart er i hvilket kontinent din målgruppe/kundegruppe ligger. Er det i Europa. Skal du sikre dig din udbyder har servere i EU. Er din målgruppe i US. Skal din/dine servere ditto ligge overthere. for at sikre bare en rimelig performance på dine websites set med dine kunders øjne.