Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bummer - mit domæne er væk!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En god ven har netop gjort mig opmærksom på at et af mine gamle domæner er "hi-jacked".

Jeg må sige at jeg nok skulle have været opmærksom på dette for lang tid siden, for det ser ud til at det er sket allerede for to år siden. Men dengang var mit website kun et rent hobbyprojekt, så...

Men domænet hedder mbsonline.org og når jeg laver en whois på det så kan jeg se at det stadigvæk står i mit navn. Problemet er bare at: 1) Jeg flyttede fra den fysiske adresse for 4 år siden 2) Den email der står der er også en meget gammel som jeg ikke har længere.

Så jeg vil da godt høre om der er nogen der ved hvordan jeg får mit domæne igen. Ikke at jeg egentlig bruger det men jeg har stadigvæk en hel del links der peger på dette domæne som jeg da gerne ville have igen!

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 03:35

Du kunne lave en høflig forespørgsel på din gamle adresse Men først og fremmest syntes jeg du skal kontakte dem du i sin tid registrerede dit domæne hos, de kan jo se at du er den du giver dig ud for at være, med fremvisning af ID. O.l.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 20:09

Ja nu har jeg sendt en mail til det firma jeg har fundet frem til "ejer" registeringen. Desværre er det ikke det firma jeg i sin tid har købt det af. Det firma er væk for mange år siden. Jeg har også vedhæftet nogle af mine gamle klage mails (over at jeg ikke kunne få flyttet dette domæne over til det firma der håndtere alle mine andre domæner - ja det er egentlig derfor at dette var blevet "glemt").

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:10

At sige at domænet er blevet "hi-jacket" er lige voldsomt nok eftersom du ikke har brugt det i mindst 2 år.

Alle domæner bliver offentligt tilgængeligt når de ikke bliver betalt, og så kan hvem som helst registrere dem.

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 02:36

Erik P. Ernst:
Ja nu har jeg sendt en mail til det firma jeg har fundet frem til "ejer" registeringen. Desværre er det ikke det firma jeg i sin tid har købt det af. Det firma er væk for mange år siden. Jeg har også vedhæftet nogle af mine gamle klage mails (over at jeg ikke kunne få flyttet dette domæne over til det firma der håndtere alle mine andre domæner - ja det er egentlig derfor at dette var blevet "glemt").

Hvis det er tilfældet, hvordan har du så betalt for domænet? Fordi som sagt bliver de frigivet efter en tid, hvis ikke du betaler for dem.

Det virker bare en smule suspect, fordi du står jo stadig som ejer af det i følge whois (Erik  Ernst)

Last Updated On:02-Jun-2009 13:10:25 UTC
Expiration Date:01-Jun-2010 12:27:23 UTC

Forsøg da at tage kontakt til eNom, Inc.  via http://www.enom.com/aboutus.asp#contactus, fordi det ser udmildbart bare ud til at du skal have ændret dns indstillingerne, til at pege på et webhotel et sted. Det kan være at dit domæne blev parkeret, da din gamle host, forsvandt? I så fald har de sikkert bare smidt en standard annonce på domænet, da de kunne se det ikke blev brugt, eller havde en tilknyttet host..

Den annonce som vises, gentager sig i øvrigt på flere parkerede domæner.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JUBII, JEG HAR FÅET MIT DOMÆNE TILBAGE!

Men jeg stoler nu stadigvæk ikke på det firma overhovedet. Så nu prøver jeg at få det overført til "min egen" domæne leverandør. Denne kræver dog at jeg udfylder en såkaldt EPP kode, som jeg desværre ikke kan finde nogen steder.

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 12:20

Det betaler sig at arbejde målrettet for en sag. Yes

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Erik P. Ernst:
Men jeg stoler nu stadigvæk ikke på det firma overhovedet. Så nu prøver jeg at få det overført til "min egen" domæne leverandør. Denne kræver dog at jeg udfylder en såkaldt EPP kode, som jeg desværre ikke kan finde nogen steder.

Det vil dem du betaler for domænet igennem kunne oplyse dig om. Hvis de ikke vil hjælpe eller de ikke er til at få fat på, så er jeg sikker på, at en direkte henvendelse til eNom vil sætte gang i sagen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)