Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil link juicen blive overført?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg tænkte på om link juicen fra udenlandsk side blive overført til en dansk?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:42

Ja.

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:45

Kort og kontant svar, men mange takWink

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korte og præcise spørgsmål er sølv! Og ditto svar er guld ;-) 

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:12

Kan Google også se den semantiske sammenhæng på tværs af sprogene.

Altså hvis jeg fx har en side om kaffemaskiner, og jeg linker fra en side, som indeholder ord som fx "coffee machines"?

Mvh

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:13

Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg har en teori om at google nettop forstår sammenhæng imellem ord, og relevanthed af sider i forhold til andre sider, ved at analysere eksisterende sider.

Med andre ord, så vil google sandsynligvis ikke forstå sammenhængen, med mindre der allerede er sider, som har skrævet om et givet emne på dansk, og også brugt engelske ord. Eller med mindre der allerede eksistere danske sider, som er forbundet med engelske sider om samme emner.

Der har derimod været snak om såkaldte "google bombs", hvor du bruger en eller anden sætning som anchor tekst, i links der peger på en bestemt side, for så at få den til at ranke på selv samme sætning, uden at den indgår i sidens indhold.

Jeg har derimod ikke kunne bekræfte det, jeg skal afprøve det på et tidspungt. Men jeg kan derimod, som sådan bekræfte, at det virker for sider som har ordne i indholdet, har selv udnyttet det delvist for nogle sider, med gode resultater.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marcus Janby:

Altså hvis jeg fx har en side om kaffemaskiner, og jeg linker fra en side, som indeholder ord som fx "coffee machines"?

Mvh

Tekstforfattere er spild af tid ;-)

Sorry - kunne ikke lade være med den grønne overskrift - og det er bare drilleri!

Som udgangspunkt er svaret nej. Dog er der alligevel undtagelser, for hvis den engelske side omhandler coffee machines, og disse er fra Lavazza, Saeco og Braun - og din danske side om kaffemaskiner også indeholder Lavazza, Saeco og Braun, er der jo relevans.

Lad os heller ikke glemme, at datasamkøring ikke er en dansk opfindelse - og at Google jo råder over deres ret store spand af data fra Google Translate. Så hvis ikke i dag - så sandsynligvis i morgen!

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:52

Thomas Rosenstand:

Marcus Janby:

Mvh

Tekstforfattere er spild af tid ;-)

Sorry - kunne ikke lade være med den grønne overskrift - og det er bare drilleri!

Som udgangspunkt er svaret nej. Dog er der alligevel undtagelser, for hvis den engelske side omhandler coffee machines, og disse er fra Lavazza, Saeco og Braun - og din danske side om kaffemaskiner også indeholder Lavazza, Saeco og Braun, er der jo relevans.

Lad os heller ikke glemme, at datasamkøring ikke er en dansk opfindelse - og at Google jo råder over deres ret store spand af data fra Google Translate. Så hvis ikke i dag - så sandsynligvis i morgen!

Tak for svaret. Jeg forestillede mig også lidt, at Google Translate måske kunne have en betydning i denne sammenhæng.

P.s.: Nogle tekstforfattere er sikkert spild af tid - men som én af mine gode kunder siger:

"Vi er så glade for resultatet, og prisen var så rimelig, at vi grinte lidt af den tid, vi selv brugte på det" (marcusjanby.dk)

Og så har det heller ikke været helt spild af tid at bruge lidt seo-hekseri på min side;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)