Det er da lidt selvmodsigende hvis du siger at man skal kunne betale uden at registrere sig. For skal man have sendt noget fra en webshop skal man jo netop først oprette et login - derefter indtaste adresse ovs - derefter indtaste dankortoplysninger - og det er HVER gang du handler et nyt sted
I de fleste shops kan man enten vælge at oprette sig som bruger, eller bare gå direkte til betaling. Man skal (hvis man ikke er oprettet som bruger) selvfølgelig indtaste adresse og kort info, men det er folk også ret indstillede på at gøre. Hvis man skal have tilsendt en pakke ved kunden godt at så må man nok skulle indtaste sin adresse.
Men der er altså mange der bliver forvirrede over at få en login boks. "Vi vil jo bare gerne betale for varen". Mit indlæg gik også mere på at jo flere forhindringer man stiller i vejen for et salg, jo større sandsynlighed vil der være for at kunden springer fra købet.
Fordelen er til gengæld at brugeren så herefter ikke behøver indtaste sine dankortoplysninger igen - smart ikke?!?
Vil det sige at kunden kun behøver at indtaste kortoplysningerne een gang når han registrerer sig første gang - og herefter kan han købe så mange gange han vil - uden at indtaste kortoplysninger?
Fordelen er til gengæld at brugeren så herefter ikke behøver indtaste sine dankortoplysninger igen - smart ikke?!?
Vil det sige at kunden kun behøver at indtaste kortoplysningerne een gang når han registrerer sig første gang - og herefter kan han købe så mange gange han vil - uden at indtaste kortoplysninger?
Hvilke korttyper kan der bruges?
Du kan jo programmerer noget lignende selv, hvor folk bare skal indtaste e-mail så henter den hele baduljen ned, hvis de har handlet der engang før med samme mail vel og mærket. Tror ikke os den henter eller skal kunne hente folks bankoplysninger ned, da jeg tror folk tænker at deres bankoplysninger så ligger og flyver rundt i cyberspace.
Du kan jo programmerer noget lignende selv, hvor folk bare skal indtaste e-mail så henter den hele baduljen ned, hvis de har handlet der engang før med samme mail vel og mærket.
Jeps, og så går der ikke længe før du ikke kan modtage Dankort, m.v.
Sagen er den at PBS og VISA normalt er stærkt imod, at du som shop ejer gemmer kortnr. og kontrol ciffer. Det kræver speciel tilladelse og det er nok ikke helt billigt, jeg ville tro at det som minimum kræver en PCI-certificering.
Det er korrekt hvad Lundsby siger. Det kræver en PCI godkendelse at gemme dankort oplysninger, så det kan man ikke bare gøre. Heldigvis for der ligger jo en høj grad af sikkerhed for forbrugeren i den kontrol der er med Dankort informationer (PCI, SSL osv)
@Micropayments.dk - Hvis I er rigtig smarte, så gør I sådan så kunden i en webshop kan vælge at ens oplysninger bliver sendt til jer så I automatisk opretter kunden med de oplysninger som der findes. På den måde skal kunden kun indtaste sine oplysninger ét sted og alle 3 parter bliver glade ;)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....