Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der lige på Amino for tiden???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg synes at utrolig mange tråde for tiden, bliver mudret og decideret ødelagt af en masse off-topic indlæg af negativ karakter, samt nærmest desperat markedsføring af sine egne produkter, selvom trådstarter egentlig bare gerne vil have feedback på sit eget produkt eller ydelse. Har markedet virkelig gjort os så sure og desperate, at vi ikke længere kan føre en debat i en ordentlig og anstændig tone og er vi virkelig så presset at vi ikke kan respektere en trådstarters budskab og ønske om feedback?

Come on! Lad os nu lige finde den gamle venlige tone frem igen og hjælpe hinanden. Jeg troede faktisk at det var derfor, at vi var her, men jeg er dog blevet klogere – tilsyneladende er der nogle ganske få personer herinde, som tilsyneladende kun er her for at svine andre og deres produkter til og/eller for at sælge sine egne produkter/ydelser og absolut ingen respekt har for trådstarters budskab eller debatoplæg.

Solen skinner og levet er jo herligt, så lad os nu lige være søde ved hinanden, ikke! Wink

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,

Nu ved jeg ikke lige hvad du referer til (og vil heller ikke vide det), men krisen kradser og dem som det går ud over, dem som kæmper om at overleve og som virkelig har det svært siger og gør måske nogen gange ting som de normalt ikke ville sige og gøre. 

Tænk på hvordan du selv ville reagere hvis du var ved at mindste hus og hjem fordi du har lavet en kaution og forretningen går skidt...det er ikke sjovt. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg selv ville reagerer. 

Jeg kender til et tilfælde, hvor det er lige før at de knækker halsen (hus, opsparing og kæmpe gæld)...det er meget tragisk at følge på sidelinjen. Så med mindre folk direkte sviner hinanden til så bær over med det syntes jeg.

Håber ikke jeg lyder for meget som kloge Åge det er ikke meningen.

Mvh

Peter

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:57

Peter Skouhus:

Hej Jørgen,

Nu ved jeg ikke lige hvad du referer til (og vil heller ikke vide det), men krisen kradser og dem som det går ud over, dem som kæmper om at overleve og som virkelig har det svært siger og gør måske nogen gange ting som de normalt ikke ville sige og gøre. 

Tænk på hvordan du selv ville reagere hvis du var ved at mindste hus og hjem fordi du har lavet en kaution og forretningen går skidt...det er ikke sjovt. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg selv ville reagerer. 

Jeg kender til et tilfælde, hvor det er lige før at de knækker halsen (hus, opsparing og kæmpe gæld)...det er meget tragisk at følge på sidelinjen. Så med mindre folk direkte sviner hinanden til så bær over med det syntes jeg.

Håber ikke jeg lyder for meget som kloge Åge det er ikke meningen.

Mvh

Peter

Hej Peter
Nej, jeg opfatter på ingen måde dit indlæg som "kloge Åge". Jeg forstår fuldstændig hvad du mener og har også dyb forståelse og medfølelse for dem der lige nu hænger med bagdelen i vandskorpen. Jeg har bare så uendelig svært ved at forstå, at man ikke kan respektere forskellige trådes spørgsmål/budskab. Det er virkelig ærgerligt, at så mange tråde som kunne føre en meget interessant og givende debat med sig, så tit skal overspammes med "køb-hellere-mit-produkt-Det er-meget-bedre" eller negative kommentarer, som naturligvis får andre til at reagere på disse kommentarer og pludselig er tråden drejet over på en "kamp" mellem disse, i stedet for det som tråden egentlig drejede sig om.

Jeg ved godt at krisen er og har været hård ved mange af os og nogle selvfølgelig mere end andre og ja, det kan da muligvis forklare, at nogle herinde, desperat overspammer forskellige tråde med salgstaler for netop deres produkt. Det kan jeg have en vis forståelse for, selvom jeg synes at det er mega irriterende, men når så "sælgeren" bliver bombarderet med svar der fortæller at det ikke er god stil at spamme denne tråd med sådanne tilbud/budskaber, eller negative kommentarer, så burde man måske overveje, om der var noget om det, men det er måske kun mig der har det sådan Huh? 

Hvis det var mig der var ved at miste alt, så tror jeg nok at jeg ville bruge alt mit krudt på at kæmpe mod denne udvikling i stedet for at bruge min tid på at skrive negative indlæg på Amino...

Nå, det går nok altsammen! Solen står fint på himlen og en ny dejlig dag er startet. Jeg trængte bare lige til at lufte min irritation over at så mange tråde nærmest får karakter af en boksering Big Smile

Dbh
Jørgen

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:04

Jørgen Linnet:

Jeg synes at utrolig mange tråde for tiden, bliver mudret og decideret ødelagt af en masse off-topic indlæg af negativ karakter, samt nærmest desperat markedsføring af sine egne produkter, selvom trådstarter egentlig bare gerne vil have feedback på sit eget produkt eller ydelse. Har markedet virkelig gjort os så sure og desperate, at vi ikke længere kan føre en debat i en ordentlig og anstændig tone og er vi virkelig så presset at vi ikke kan respektere en trådstarters budskab og ønske om feedback?

Come on! Lad os nu lige finde den gamle venlige tone frem igen og hjælpe hinanden. Jeg troede faktisk at det var derfor, at vi var her, men jeg er dog blevet klogere – tilsyneladende er der nogle ganske få personer herinde, som tilsyneladende kun er her for at svine andre og deres produkter til og/eller for at sælge sine egne produkter/ydelser og absolut ingen respekt har for trådstarters budskab eller debatoplæg.

Solen skinner og levet er jo herligt, så lad os nu lige være søde ved hinanden, ikke! Wink

ER 100% enig.

Har været aktiv herinde i 3-5 dage. Har bestemt oplevet lidt af hvert på ganske kort tid. Er på ingen måde i tvivl om hvor eksemplerne findes. Er, med baggrund i din tråd, lidt pinlig over at være hoppet med på den umiddelbare trend herinde. Selvpromovering.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:15

Singularity:

ER 100% enig.

Har været aktiv herinde i 3-5 dage. Har bestemt oplevet lidt af hvert på ganske kort tid. Er på ingen måde i tvivl om hvor eksemplerne findes. Er, med baggrund i din tråd, lidt pinlig over at være hoppet med på den umiddelbare trend herinde. Selvpromovering.

Hvor er det fedt at høre Nils!
Dine indlæg i tråden "Dandomain-kom-igang søger feedback" var faktisk det der fik mit bæger til at flyde over, efter en masse andre eksempler, det sidste stykke tid. Netop fordi det (igen) var med til at ødelægge trådstartes oprindelige budskab, men fedt med selverkendelse og fedt at du selv nu kan se, at det måske ikke var helt fair at hoppe med på denne selvpromoveringsvogn i dette tilfælde og da du er helt ny herinde, skal du selvfølgelig også lige have chancen for at finde ud af, hvordan man bedst begår sig på Amino Wink

Ha en super dag!

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 08:30

Hej Jørgen og co. Må slutte op om jørgens udbrud. Har den seneste tid startet et par tråde og desværre er det blevet mere reglen end undtagelsen at der kommer mange off-topics. Et eksempel en der lige skulle påpege en skrivefejl, så spurgte jeg hvorfor dette indlæg: Han havde lyst... Har efterhånden spenderet lidt for mange timer herinde og har desværre ikke en løsning på problemer om stigende usaglig debat...

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:46

Sad lige og tænkte nøjagtig samme tanke... et link  eller 2 i signaturen er da fint nok men fyldt op med div bannere til sites og bunker af egne produkter man på den ene eller anden måde prøver at hjælpe op syns jeg er med til at gøre forummet en smule off topic.

Fair nok at man ønsker at gøre reklame for sine produkter men efterhånden fylder disse mere end selve den egentlige debat. Der er på en eller anden måde gået hen og blevet lidt meget salgstale/henvisning og lidt mindre debat i indlæggende.

Nyder stadigvæk at læse herinde men har da lært at filtrere div reklameindslag fra Wink

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:48

Hej Jørgen

Det er en rigtig kedelig tendens, men heldigvis er den ikke generel. Jeg har været på Amino i ca. 1 ½ år og faconen popper op i ny og næ - typisk fra de samme Aminoer. Dette skulle jo helst være en hjælpsom portal og ikke et sted hvor nye Aminoer jages væk!

Jeg har det fint med kritik, for det er jo det vi kan forandre på - så længe det er konstruktivt det der kommer Yes

Hvad kunne løsningen være - har I forslag?

Jeg syntes generelt, at de der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt får det at vide, men om det hjælper er svært at svare på?

Få Aminoånden tilbage Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53

Godmorgen Jørgen

Jeg må give dig ret - der er alt for mange herinde som går efter struben på udvalgte personer, som måske har trådt forkert en gang eller to - og så har de fået stemplet. Uanset hvad de skriver, er der så nogen som hagler dem ned. Det er så latterligt og siger meget mere dårligt om dem som ikke kan lade tingene ligge.

Også indlæg om salg af andre ydelser i tråde som oprindeligt omhandlede noget helt andet, er et problem. Flot Nils - at du erkender at det var en knap så god ide i tråden om DanDomain. Den så jeg også og tænkte på den da jeg så Jørgens indlæg. Et tip er tråden »jeg har et godt tilbud til dig«. Her kan du fortælle vidt og bredt om dine løsninger, og folk vil være positive (hvis de ellers er i godt humør - ha ha).

Vi skal også passe på ikke at give finanskrisen hele skylden.... og konkludere at de som opfører sig knap så pænt nok er ved at gå fra hus og hjem....

Ellers synes jeg faktisk at netop Amino er supergod at hente opbakning og støtte i. Så i stedet for at være gnavne, så kunne man jo i stedet lave et indlæg, og kaste sin problemstilling på bordet, og se om nogen havde en helt alternativ ide til at løse dette. Jeg er helt sikker på at der vil komme rigtig meget god og brugbar hjælp ud af det :·)

Og hvorfor er der så ikke en sol smiley ? så snupper jeg denne i stedet for Paradise

God dag til jer alle (2 arbejdsdage til 3 ugers ferie herfra - he he....)

Mange hilsener Helle

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:03

ztrong:

Hej Jørgen

Det er en rigtig kedelig tendens, men heldigvis er den ikke generel. Jeg har været på Amino i ca. 1 ½ år og faconen popper op i ny og næ - typisk fra de samme Aminoer. Dette skulle jo helst være en hjælpsom portal og ikke et sted hvor nye Aminoer jages væk!

Jeg har det fint med kritik, for det er jo det vi kan forandre på - så længe det er konstruktivt det der kommer Yes

Hvad kunne løsningen være - har I forslag?

Jeg syntes generelt, at de der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt får det at vide, men om det hjælper er svært at svare på?

Få Aminoånden tilbage Wink

Den eneste løsning jeg ser er at vi med tråde som denne, kan få alle til at tænke sig om en ekstra gang, inden man poster et indlæg. Kort sagt skulle man msåke spørge sig selv om det man skriver er givende og relevant for den tråd man ønsker at poste det i og sidste mulighed, hvis man virkelig skal gøre noget ved det, er at Amino´s moderatorer sletter de indlæg som er helt ude i hampen ifht trådens budskab, men det kræver jo nok lidt flere moderatorer, som hver især har ansvar for x antal debat-grupper...og ved heller ikke helt om det er en god løsning. Det som måske kan virke er, som Thorborg netop har gjort med en af de mest irrite.....Angry deltagere, at give vedkommende en "sveder" - altså en måneds "eftersidning" eller udelukkelse fra Amino, om man vil Big Smile Det tror jeg kommer til at virke, for det er jo kun ganske få herinde, der ikke kan finde ud af det...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)