Jeg overvejer at investere i aktier. Jeg ønsker at investere på en måde så jeg ikke løbende (årligt) skal betale det fulde skat af mine gevinster. Dvs. at jeg ønsker at investere i noget alá selskabsform. Har fundet ud af, at man ikke kan anvende selskabsskatteordning til værdipapirinvestering. Har derfor følgende 2 spørgsmål? 1) Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen? 2) Hvis man opretter et selskab, er der dobbeltbeskatning. Hvis man opretter et holding-struktur, er der så trippelbeskatning? FX hvis jeg opretter et Holdingselskab A, som ejer datterselskabet B, Vil der i dette tilfælde ske et trippelbeskatning, eller er overførsel af pengene fra B til A skattefri?
|
Halll:Hvis man opretter et selskab, er der dobbeltbeskatning. Hvis man opretter et holding-struktur, er der så trippelbeskatning? FX hvis jeg opretter et Holdingselskab A, som ejer datterselskabet B, Vil der i dette tilfælde ske et trippelbeskatning, eller er overførsel af pengene fra B til A skattefri?
Holdingselskabet er ikke skattepligtig af udbytte fra et datterselskab. Det gælder sådan set blot selskabet ejer mindst 15% i det udbyttegivende selskab (fra næste år 10%). Dog ikke hvis holdingselskabet ejer aktierne i mindre end 12 måneder.
Halll:Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen?
Nej! Når året er omme overføres den enkeltes andel til den den enkeltes egen skatteopgørelse....