Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Aktier - Selskab vs. I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at investere i aktier.

Jeg ønsker at investere på en måde så jeg ikke løbende (årligt) skal betale det fulde skat af mine gevinster. Dvs. at jeg ønsker at investere i noget alá selskabsform.

Har fundet ud af, at man ikke kan anvende selskabsskatteordning til værdipapirinvestering.

Har derfor følgende 2 spørgsmål?

1) Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen?

2) Hvis man opretter et selskab, er der dobbeltbeskatning. Hvis man opretter et holding-struktur, er der så trippelbeskatning? FX hvis jeg opretter et Holdingselskab A, som ejer datterselskabet B, Vil der i dette tilfælde ske et trippelbeskatning, eller er overførsel af pengene fra B til A skattefri?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:31

Halll:
Hvis man opretter et selskab, er der dobbeltbeskatning. Hvis man opretter et holding-struktur, er der så trippelbeskatning? FX hvis jeg opretter et Holdingselskab A, som ejer datterselskabet B, Vil der i dette tilfælde ske et trippelbeskatning, eller er overførsel af pengene fra B til A skattefri?

Holdingselskabet er ikke skattepligtig af udbytte fra et datterselskab. Det gælder sådan set blot selskabet ejer mindst 15% i det udbyttegivende selskab (fra næste år 10%). Dog ikke hvis holdingselskabet ejer aktierne i mindre end 12 måneder.

Halll:
Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen?

Nej! Når året er omme overføres den enkeltes andel til den den enkeltes egen skatteopgørelse....

Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:31

Henrik Krogh (Klovn):

Halll:
Hvis man opretter et selskab, er der dobbeltbeskatning. Hvis man opretter et holding-struktur, er der så trippelbeskatning? FX hvis jeg opretter et Holdingselskab A, som ejer datterselskabet B, Vil der i dette tilfælde ske et trippelbeskatning, eller er overførsel af pengene fra B til A skattefri?

Holdingselskabet er ikke skattepligtig af udbytte fra et datterselskab. Det gælder sådan set blot selskabet ejer mindst 15% i det udbyttegivende selskab (fra næste år 10%). Dog ikke hvis holdingselskabet ejer aktierne i mindre end 12 måneder.

Halll:
Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen?

Nej! Når året er omme overføres den enkeltes andel til den den enkeltes egen skatteopgørelse....

Mange tak for svaret.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:41

Halll:

1) Kan man anvende I/S til aktieinvestering, hvis vi fx er 2 som slår os sammen, og kan man opspare overskudet i I/S, ligesom man med selskabsskatteordningen?

Her vil i også hæfte solidariske for eventuelle tab. Specielt noget i bør være opmærksomme på hvis i også geare jeres investeringer.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)