du kan aflønne enten på ren provision eller med løn+provision. Jo lavere løn (ned til 0 kr.) jo højere provision. Hvad du i bund og grund skal tænke på er at personen skal kunne leve af det - og jo større risiko de løber (for ikke at få løn) jo flere penge skal de kunne tjene i den anden ende. Bare tænk på hvad du selv ville gide at arbejde for.
Flere telemarketingsselskaber tager desuden et højt startbeløb til at starte salget på (fx 50000).
Mine erfaringer med telemarketing selv er fine - naturligvis kan man ramme kunder der har en dårlig dag, men hvis man er høflig og har et godt produkt så er de fleste søde nok. (ikke at det betyder de køber nødvendigvis )
Det kan kun skade dit rygte hvis dine sælgere røvrender folk, og det gælder også kørende sælgere - og for den sags skyld alle medarbejdere der har med kunder at gøre.
Prøv at tale med Nord Jysk Marketing herindefra - de er flinke folk som jeg i sin tid fik et tilbud fra (produktet blev dog ikke til noget så jeg nåede aldrig at bruge dem).
okay - så dvs. at der er et start gebyr normalvis for at komme igang med at sælge via et telemarketings firma. Det lyder jo helt vildt. Men det kommer selvfølgelig an på hvor mange de kommer til at kunne sælge..
Så det du siger er den bedste løsning er en blanding af timeløn + provision? Men hvordan holder jeg så styr på deres timer? Der er man vel nød til at stole blindt på telemarketings selvskabet?
Men man har jo ingen garanti for hvordan sælgere griber et salg an - når det ikke er nogen man har i eget hus!!!
I mine øjne er telemarketing/mødebooking en meget broget branche, hvor der er mange useriøse. En del starter op, og tilbyder ren provision og tror det sagtens skal gå - Det gør det dog sjældent. Telemarketing er - i mine øjne - sværere end man lige tror.
Jeg er helt på linje med at man kører en kombination mellem fast pris og provision. Mht. at stole på antal timer osv., så er må du tage en helhedsvurdering af virksomhed, Google den, kontakt et par referencer. Stoler du på virksomheden eller ikke.
En ting jeg tror er rigtig godt er at bruge 1-4 uger på selv at lave noget telemarketing/mødebooking, for at få en idé om hvor vanskeligt det er. Det vil gøre dig meget bedre i stand til at købe varen hos bureauet.