Hej Jeg har p.t en medarbejder der arbejder i Esbjerg og er bosat i Skagen, og i den forbindelse vil jeg gerne høre om nogen kan fortælle hvad der må gives i skattefri kørselsgodgørelse? Medarbejderen kører hjemmefra mandag og kører tilbage til bopæl fredag. Er det den korteste afstand der gives skatetfri godtgørelse for eller er der nogle andre krav til det? Medarbejderen har 310 km ved korteste vej, og 380 km hvis der vælges hurtigste vej? Umiddelbart mener jeg at det er den korteste afstand der gives godtgørelse for, men mangler noget kontret. Har set lidt på SKAT hjemmeside, men blev ikke meget klogere på det.
Håber på hurtigt svar;)
|
Normalt udbetaler du km-godtgørelse efter medarbejderens opgørelse. Dvs. de faktisk kørte kilometre.
Jeg har aldrig overvejet dit spørgsmål, og må indrømme at du gør mig i tvivl om hvorvidt, der evt. kan være en lovbestemt regel. Håber der kommer en 'skattemand' forbi, da svaret også har min interesse.
Nu skriver du ikke noget om, hvorvidt din medarbejder får dækning til kost og logi efter regning. Hvis vedkommende ikke gør det, er der også mulighed for skattefri udbetaling af diæter.