Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af miljørigtig emballage concept hos Sushi & Wok

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har enda hørt om stederi Indien, hvor der sidder en mand ved the shoppen og drejer lerkrus,... lige til at kaste over skulderen når du har drukket theen.Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 83
Fra  Emballage Bureauet Skrevet kl. 21:16

Engangsbakken tror jeg ikke findes som standard i DK. Abena er har måske det bredeste sortiment og de har det ikke. Men jeg er da frisk på et udvilingskoncept - måske i samarbejde med abena :o)

Jeg er godt klar over at det med "at snyde" sine kunder kan virke lidt provokerende. Men det er nu engang sådan at det som SER miljøvenligt ud IKKE altid er det. udseendet kommer fra materialet -men hvad med tilvejebringelsen og bortskaffelsen??? Det er jo fra start til slut som tæller og jeg kunne trække mange "miljøvenlige" koncepter frem som er miljøvenlige med negativt fortegn. Alt skal selvfølgelig sættes i forhold, og et godt eksemple er bioplast udvundet af majs, som i sig selv er et miljøvenligt materiale - men for år tilbage forbrugte man væsentligt mere energi på at fremtage råvaren end traditionel plast. dertil var bioplast op til 6 gange så dyr i indkøb! Det er da at snyde forbrugeren. Et andet eksemple er at det er bevist at det er bedre for miljøet at transportere tomater med lastbil fra Spanien til Danmark - end det er at dyrke dem i væskthuse i Danmark. Og nu skal jeg nok slukke for moralprædiken.

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:20

Kære Sushi & Wok,

Jeg stødte lige på Jeres spørgsmål til miljørigtig emballage. Det kunne måske være en idé at tjekke firmaet Plant2Plast.dk, de producerer til stort set samme priser som anden emballagepris, selvom det er bionedbrydeligt.

Bedste hilsener fra

ForGlemMigEj

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)