Jeg har downloadet et java script fra hotscript.com for at kunne hyperlinke emner i en combo form box i et hjemmesideprogram til de relevante søgeresultater. Fra dette script skal jeg altså således bruge en value for at man bliver sendt til den relevante side. Scriptet er downloadet som en zip.fil. Men jeg har ikke helt styr på hvordan jeg pakker filen ud og når jeg har gjort det, hvilken værdi jeg så skal indsætte. For den øvede er det formentlig piece of cake, men for en programmeringsmongol som mig er det svært. Jeg sender gerne screenshots, da det nok vil gøre kommunikationen lidt nemmere.
Hvem kan hjælpe ?
|
Hej Businessman
Jeg er ked af at sige det, men hvis du har problemer med at hive javascript filerne ud af en zip fil, så tror jeg du får svært ved at få scriptet til at køre på din side...
I Windows klares udpakningen helt af sig selv, men ellers kan du jo hente f.eks. Winzip og klare den derigennem.
Typisk vil der være en lille guide om hvordan scriptet skal bruges i zip filen. Der vil også være en .js fil, og denne skal du havde op på dit site ligsom du skal referere til den fra den side hvor du ønsker at bruge den. Typisk skal du også kalde en eller anden form for funktion og måske koble funktioner på events, men jeg tror det begynder at være volapyk nu :)
Jeg håber det lykkes for dig.
Mvh
Janus