Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

paypal eller bankoverførsel?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og er ved at få lavet et website til salg af to forskellige produkter.

Hjemmesiden bliver sat op som en normal website og ikke som en webshop.

Måden folk bestiller på er ved at udfylde en formular - hvor efter de får sendt en ordrebekræftigelse til deres mail. De skal derefter overføre pengene til min bank konto. Eller betale fakturaen hvis det er til en virksomhed.

Ville det være bedre hvis folk kunne betale direkte via paypal? Få lavet en "køb nu" knap - så jeg ikke skal til at sende en ordrebekræftigelse osv!

Hvad mener i om dette? hvad er den bedste løsning?

Er folk trygge nok ved at betale via paypal?

Er der andre ting jeg skal tage med i mine overvejelser?

Der er både tale om salg til private og virksomheder.

Er der mulighed for at lave fragt beregner i paypal løsningen?

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:33

Hej Lars

Der er meget delte meninger om Paypal. Der er rigtig mange der synes at Paypal er nogle "slemme slemme drenge" og mange der rapportere om at de er "blevet snydt" og at Paypal har blokeret for deres konti m.m. i kortere eller længere tid.

Andre igen, heriblandt mig selv, har brugt Paypal i årevis (har selv været kunde siden 2001), uden at have haft nogen problemer.

Du skal nok se på hvad det er for nogle folk du "handler" med førend du bestemmer dig. Hvis jeg ville sætte en webshop eller lignende op som primært henvender sig til danske kunder, ja så ville jeg ikke basere mig på Paypal. En almindelig bankoverførsel ville da være bedre.

Men skulle jeg lave noget (som jeg har idag) der henvender sig meget internationalt, ja så ville jeg helt klart vælge Paypal.

Fordelen ved Paypal er at det er utroligt let at have med at gøre, både for dig som "sælger" og for kunderne, der blot skal have et kreditkort for at bruge det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Erik P. Ernst:
Du skal nok se på hvad det er for nogle folk du "handler" med førend du bestemmer dig. Hvis jeg ville sætte en webshop eller lignende op som primært henvender sig til danske kunder, ja så ville jeg ikke basere mig på Paypal. En almindelig bankoverførsel ville da være bedre.

Det er udelukkende danske kunder - som produkterne henvender sig til. Så vil du mene at jeg gør det rigtige i at bede om en bank overførsel - i stedet for at modtage det via paypal?

Erik P. Ernst:
Andre igen, heriblandt mig selv, har brugt Paypal i årevis (har selv været kunde siden 2001), uden at have haft nogen problemer.

Jeg har personligt aldrig haft problemer med paypal - det har altid fungeret super for mig.

Det jeg syntes virker rigtig spændende i paypal - er at jeg ikk skal til at tænke på indløsnings aftale via pbs - eller spekulere på om en given virksomhed ikke får betalt fakturaen, eller lignende.

Erik P. Ernst:
Fordelen ved Paypal er at det er utroligt let at have med at gøre, både for dig som "sælger" og for kunderne, der blot skal have et kreditkort for at bruge det.

Det var det min tanke var.

Vil du mene at paypal vil skræmme nogle danske kunder væk ? Kontra de skal lave en bankoverførsel?

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 16:20

Lars Mathiesen:

Det er udelukkende danske kunder - som produkterne henvender sig til. Så vil du mene at jeg gør det rigtige i at bede om en bank overførsel - i stedet for at modtage det via paypal?

Det kommer helt an på produktet og dine kunder. Jeg tror at hvis kunderne er fortrinsvis privatkunder og det du sælger er af mindre beløb (under 200-300 kr.) så bør du se dig om efter en løsning hvor du kan tage Dankort. Er det mest forretningskunder og mindre beløb (under 500 kr.), så vil jeg tro at Paypal ville være fint. Er det forretningskunder og større beløb, så vil bankoverførsler være ok.

Lars Mathiesen:

Det jeg syntes virker rigtig spændende i paypal - er at jeg ikk skal til at tænke på indløsnings aftale via pbs - eller spekulere på om en given virksomhed ikke får betalt fakturaen, eller lignende.

Jeg synes også at Paypal har nogle fine løsninger. Har du prøvet deres "faktura" løsning?

Lars Mathiesen:

Vil du mene at paypal vil skræmme nogle danske kunder væk ? Kontra de skal lave en bankoverførsel?

Jvnf. hvad jeg skrev for lidt siden, så ja. Men det afhænger af hvad du sælger og hvem du sælger til.

Igen kan jeg kun svare for mig selv. Jeg har ikke meget erfaring med at sælge til danske kunder, da jeg stort set kun benytter Paypal til internationalle kunder (incl. de danskere der kommer forbi). Og her har Paypal kun een gang i løbet af de 7-8 år jeg har benyttet det ikke været ok, hvor kunden nægtede at benytte Paypal.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Erik P. Ernst:
Det kommer helt an på produktet og dine kunder. Jeg tror at hvis kunderne er fortrinsvis privatkunder og det du sælger er af mindre beløb (under 200-300 kr.) så bør du se dig om efter en løsning hvor du kan tage Dankort. Er det mest forretningskunder og mindre beløb (under 500 kr.), så vil jeg tro at Paypal ville være fint. Er det forretningskunder og større beløb, så vil bankoverførsler være ok.

Produkterne koster

produkt 1: 600 kr

produkt 2: 1500 kr

Der vil være tilfælde hvor kunder køber mange styk dvs. flere tusinde kroner.

Erik P. Ernst:
Har du prøvet deres "faktura" løsning?

Hvordan virker den?

Er det ikke blot at folk vælger hvor mange styk de vil have - klikker på "køb" knapper og så modtager de en mail hvor de bliver opkrævet beløbet? Som så vil blive indsat på min paypal konto ? ikke sandt?

Erik P. Ernst:

Jvnf. hvad jeg skrev for lidt siden, så ja. Men det afhænger af hvad du sælger og hvem du sælger til.

Igen kan jeg kun svare for mig selv. Jeg har ikke meget erfaring med at sælge til danske kunder, da jeg stort set kun benytter Paypal til internationalle kunder (incl. de danskere der kommer forbi). Og her har Paypal kun een gang i løbet af de 7-8 år jeg har benyttet det ikke været ok, hvor kunden nægtede at benytte Paypal.

Men det kan godt være at paypal er mere internationalt - og det er bedre med bank overførsel.

Ewire er det samme som Paypal - blot det er et dansk selvskab? Har jeg forstået det rigtig?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:07

Paypal virker rigtig godt, og er en nem måde, at få afsluttet handlen på. Men det er kun med kreditkort (Visa/Mastercard) og ik Dankort.

Har du evt overvejet www.ewire.com (den danske Paypal model)?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:08

Ved ik hva der skete, men den afsluttede bare :S

Ewire tager imod Dankort, og kan nemt integreres i din webshop/site, så det ser naturligt ud. På den måde kan kunde afslutte købet med det samme. Smart og simpelt, både for dig og køberen.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:05
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:13

Lars Mathiesen:

De skal derefter overføre pengene til min bank konto.

Kunden har sådan cirka ingen sikkerhed overhovedet ved en bankoverførsel.

Paypal virker super og jeg bruger det ofte, men ja, dankortet mangler.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:20
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)