Vi har en udfordring i vores firma. Som der måske er nogle der har et godt råd til hvordan vi løser. Vi sælger økologiske varer, dvs varer i den lidt tungere ende, så når en given kunde køber for lidt over 1000,- kr så er det tit at fragten ligger på ca 200,- altså omkring 30kg ialt. Det er tit en stor mundfuld at sluge for kunderne og en del dropper fra grundet det. Har tænkt på fragtfrit ved køb oven en hvis grænse, men hvis dette bliver sat i værk så skal vi selv punge op med de eksempelvis ca. 200,- hvis det er 30kg ordre. Og avancen er ikke stor på fødevarer, så det vil være svært. Muligheden er vel at sætte priserne op på alle varene, men det er heller ikke en god ide. Hvad med div forsendelses/nedpaknings gebyr nogle der benytter det?
Mvh OrganicOnly
|
Hej Michael
Jeg har et par hurtige ideer i måske kan bruge - ved ikke om det holder :-)
- grænsen for fragtfri levering er noget i skal eksperimentere jer frem med. Jeg har selv afprøvet flere forskellige kombinationer, og jeg ændrer det igen, når jeg har nået en vis volumen i mit salg.
- tilbyd kunderne en gratis gave, hvis de bestiller til en erhvervs adresse. Det er ofte meget billigere at få leveret dertil.
- jeg kan se, at i har mange tunge varer på jeres side. Måske skal i finde et fragtfirma at samarbejde med, så de tunge varer sendes med dem. Det kommer selvfølgelig an på volumen, men hvis man bestiller meget, er post DK ikke den rigtige til at levere. Måske skal i ud i noget helt andet, hvor i leverer til kunder i et bestemt postnummer, og så tager resten med posten / fragtmand
- det kunne også være en ide at prøve at få flere lettere varer ind i sortimentet. Det kunne være (bare nogle ideer, jeg ved ikke om i allerede forhandler det): tøj, slik, vitaminer osv.
Hilsen fra Hanne