Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg skal starte virksomhed, men ved ikke hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg står her og vil starte min egen virksomhed, jeg har idéen og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.
Det hele skal foregå gennem webshop, men skal man registreres nogle steder, og hvordan virker webshop?

Mangler faktisk bare det grundlæggende for hvordan man kommer igang, fordi det virker til at være så indviklet det hele :(

Lidt hjælp der ude ?

- Eso

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:17

Der er masser af hjælp på Amino, find frem til en masse relevante tråde, og når ud har læst dem, kan du du stille mere specifikke spørgsmål. Du skal undersøge meget mere selv, før du stiller spørgsmål her.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:26

Hej Eso

Ja, der er mange ting du skal se på, hvis du vil igang med virksomhed og butik.

Der er et hav af hjemmesider, som giver gode råd, og du kan faktisk også oprette din virksomhed direkte på internettet.

Du kan registrere din virksomhed på www.webreg.dk. Hvis du vil have gode råd omkring
virksomhedsopstart m.m. vil jeg anbefale http://www.startvaekst.dk/

Der er flere forhold du skal have styr på, inden du går igang:

De juridiske: Korrekt registrering af din virksomhed, opfyldelse af eventuel lovgivning, webjura
De økonomiske: Lav et budget, ændring af forskudsregistrering hos SKAT www.skat.dk
De markedsføringsmæssige: Du skal have hjælp til markedsføringen blandt andet med hensyn til hvad vil du sælge, til hvem, hvorfor, hvordan?
De IT-mæssige: Hvilken webshop vil du have og hvad skal den kunne / hvad må den koste? Der er et hav af løsninger. Start med at Google og undersøg de forskellige muligheder. Der er udmærkede Opensource løsninger, billige shops, lige til shops i sværvægtsklassen.

Inden du går igang med de store armbevægelser: Lav en forretningsplan (se mere på www.startvaekst.dk)
så du i første runde får overblikket over hvad du vil overfor hvem. Du skal betragte den som et opstartsdokument,
for alting ændrer sig hele tiden.

Personligt kan jeg godt lide E-Pusher og andre udemærkede bøger som omhandler
e-handel, markedsføring på internettet m.m. Kan anbefales.

Stort held og lykke herfra Big Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:30

hej

www.100svar.dk  er en mulighed , en anden er her på amino

søg også på google omkring iværksætter, virksomhedsstart osv.

Hvis det er mere specifikt omkring webshoppen, er jeg sikker på der er mange herinde der gerne vil tilbyde dig løsning, men du må nok undersøge lidt mere selv, så du har ide om hvilke krav den skal leve op til.

mvh

jesper

www.sliknet.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:31

så er du heldig, for internettet bugner med sider om netop dette.

www.startvaekst.dk/

http://www.startvaekst.dk/hvadskaljegoverveje/0/4/0        

virk.dk       ( virksomheds portal, lidt teknisk og til tider kringlet men værd at bruge ) det er min holdning 

http://www.100svar.dk/       (100 svar til en selvstændig)

og rosinen i pølseenden AMINO.

jeg forstår godt det er forvirende for der er mange steder som omhandler emnet.

knek og bræk.

jeg vil følge med i tråden måske kan mine erfaringer være nyttige.. : )

Bare rolig det er ikke så indviklet man skal bare bruge lidt tid og tilegne sig lid viden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)