Hej.. Vi er to venner på 22 år, der super gerne vil på årets Roskilde Festival. Da vi begge er lærer-studerende og ikke rigtig har kunnet finde de ekstra penge til det, har vi overvejet mulighederne. Vi har overvejet at arbejde på festivalen, men som det er nu, er alt optaget. Vi kom i tanke om, at et firma måske ville sponsorere vores billet, hvis vi til gengæld sov i telt med reklame, gik i sponsorerede t-shirts, delte merchandise ud, delte flyers ud osv. (Eller hvad i nu synes) Vi ved, at nogle firmaer måske vil ryste på hovedet, men vi kan på den anden side ikke lade være med at skrive rundt, i håb om at nogen kan se idéen i at 80.000 mennesker ser netop jeres reklame på et telt, en t-shirt eller andet. Man kan så tænke, at en reklame på to tosser vil være dårlig reklame, men vi ser os selv som helt almindelige unge mennesker, der gerne vil have en sjov og hyggelig uge.
Vi håber nogen kan se idéen i det og får lyst til at kontakte os..
Casper Nielsen
Kochsgade 83 2. tv. 5000 Odense
|
Sjov idé. Men I bliver næppe eksponeret overfor alle 80.000 gæster. Og I får med garanti heller ikke lov at dele flyers osv. ud på festivallen. Så med et reklametelt og lidt reklametøj når I kun en meget smal gruppe.
Men hvis I kan finde en genial historie, der vil være interessant for medierne, så vil stuntet have en enorm reklameværdi. Forestil Jer at I haver på alle de forfærdelige "Aftensshows-programmer" som mange folk rent faktisk ser. SÅ er der noget ved det. Men der skal bygges mere på Jeres idé for at medierne gider bruge tid på Jer.
Mit forslag:
Få den geniale idé (søg evt. hjælp her på Amino) og server konceptet på et sølvfad for petentielt interesserede firmaer. De 2 billetter er småpenge, set iforhold til den potentielle reklameværdi, hvis det lykkes at komme i medierne (men det er jo Jeres opgave, så I skal overbevise firmaerne om at I virkelig vil kæmpe for det)
Det vil egentlig nok være hurtigere at tage et ekstrajob og så tjene pengene, men næppe ligeså udfordrende og sjovt.