Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage patent på en ide?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ganske simpel ide, som jeg tror kunne være en god forretning.

Hvordan kommer man videre?

Jeg er totalt på bar bund med hvordan man gør og håber der er nogle rare aminoer, der kan besvare nogle spørgsmål for mig.

Hvordan finder man en til at lave en prototype (plast) uden at de render med ideen?

Hvordan får man et patent og hvad koster det?

Hvordan finder man sidenhen finansering, da jeg ikke selv er i stand til at finansere det.

Håber at få nogle gode input og på forhånd tak for hjælpen.

Mvh Torben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Først ville jeg gå til notaren og få skrevet min ide op, det koster 350 ca. og det de danske domstole som står for det - læs mere om hvad en notar er:
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/notar/Pages/default.aspx 

om du kan få patent på din ide er lidt svært og sige når du ikke siger hvad ideen omhandler, hvilket selvf. er klart - Men læs mere her: http://www.dkpto.dk/
Men hvad det koster er svært og sige, kommer an på hvor stort et patent du vil have, fx. skal det kune være i dk eller i hele verden.

Før du måske får lavet en patentundersøgelse osv. så få et møde i hus med vækstfonden, den er ejet af staten og giver hvert år beløb ud til iværksættere, der er selvf. en del krav m.m. men læs mere på: http://www.vaekstfonden.dk/

Når den så skal produceres og hvis du har lavet en aftale med vækstfonden så kender de nok en masse steder men eller:
www.3kopi.dk han kan lave prototyper og han har kontor på en fabrik som os kan producerer fx. dine prototype. 

 

Håber det hjalp lidt.

 

Nicklas Jørgensen

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Jeg kan tilbyde dig at lave din prototype, og sikkere dig at vi ikke render med ideen.

Vi laver prototyper til rigtig mange virksomheder og udviklere hver dag, der alle skal være sikker på diskretion.

Vi har lavet prototyper i 15 år, og har/er pionere indenfor området.

Vi råder over flere forskellige muligheder for prototype, så du er velkommen til at kontake mig, så vi kan finde ud af hvad der vil passe din ide bedst.

Hilsen

Flemming Gravesen

www.damvig.com

 

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de hurtige svar.

Niklas: Mange tak for dine fine forklaringer og links. Allerede nu er kommet lidt længere. Tak

Flemming: Jeg vil meget gerne ringe til dig i løbet af ugen, hvis det er ok.

Mvh Torben

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lavet noget research der afklarer lidt nærmere om din idé er bæredygtig??

En ting er at have en god idé, noge andet er om den kan bruges af andre, derefter af hvor mange!!

Undersøg om din idé løser et allerede eksisterende behov, og find ud af hvor mange der har behovet = potentielle kunder... danmarks statistik er et godt værktøj til at finde vigtige tal om befolkningen, og patent-styrelsen et godt sted at afklare om andre har søgt lign. patenter tidligere...

Ser frem til at høre hvordan det går med projektet.. Held og lykke...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Du skal lige være klar over at når du når så langt at du skal have undersøgt om dit produkt er opfundet af andre, om du krænker nogen (hvilket godt kan blive dyrt!) osv, så kører der i øjeblikket en ordning hvor du får støtte på 50 % af prisen på undersøgelser op til 10.000 kr. Se eventuelt mere her; http://www.dkpto.dk/information/ip-intropakken.aspx

En rigtig god ide er også at kontakte dit lokale Væksthus. Se mere her;  www.startvaekst.dk. Der er en del ordninger der giver tilskud og støtte.

En god idé er også at udfylde en hemmeligholdelsesaftale inden du viser nogen dit produkt. Sådan en kan du udfylde her; http://www.dkpto.dk/vaerktoejer/blanketter--formularer/diverse.aspx

Jeg ønsker dig rigtig meget god vind med din opfindelse. Og god sommer

 

Venlig hilsen

Anette

 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Fra  www.basicclothing.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Torben,

Dejligt at folk som dig, giver nogle detaljerede svar. Dog ikke så detaljerede, at de ikke giver stof til eftertanke. :-)

Jeg har været inde, at læse på domstol.dk, men jeg fik ikke rigtigt afklaret præcis hvad det ville være godt for. Er det rigtigt forstået, at hvis jeg bliver skrevet op med min idé, så er den MIN? Altså så har andre danskere ingen ret til at kopiere?

Tak for dit indlæg, det har allerede hjulpet en del.

Mvh Mads
Fra aarhus
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Middleeast.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Fra  www.basicclothing.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas,

Dejligt med sådanne indlæg.

Jeg været inde på domstol.dk, men er ikke helt sikker på hvorfor, det vil være nyttigt, at få sin idé opskrevet. Køber jeg så min idé så den bliver MIN? Altså så andre danskere ikke kan bruge den?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)