Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styring af adsense

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske - det kommer jo an på, om Adsense-botten tager dem med i vurderingen af siden. Prøv dig frem.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:45

Ja men desværre ikke den ligeså store effekt som hvis du nu havde en velskrevet hjemmeside med masser af kvalitetsindhold som googleadsense bot kunne læse.

Det vil højst sandsynligt tage lidt længere tid, og selv efter længere tid kan det være annoncerne vil være upræcise fra tid til anden men det er det bedste forslag jeg har til dig, medmindre du kan lokkes til at lave et lille tekst afsnit på siden der kan styrke søgeordene.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:48

Jeg kan sagtens lokkes til at have et lille tekstafsnit. Problemet er bare som sagt, at hvis jeg skriver en tekst som passer til alle så ville det være noget billederedigerings halløj. Det vil være noget som passer på alle, men det passer sgu bare ikke nær så godt som hvis jeg kunne komme ind og lave en tekst eller noget andet, som passede præcis på hvilken side de kom fra. Altså som jeg skrev i eksemplet så vil det være bedre at have hardball reklamer i det eksempel, end at have paintshop pro og photoshop reklamer.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:24

Hej Z

Indenfor en ikke alt for uoverskuelig fremtid, har adsense proklameret at de vil gå over til contextual adsense placement targeting, (eller det hedder i hvert fald noget lignende Stick out tongue) hvilket på dansk vil betyde noget i retning af at de tilpasser adsense annoncerne til den enkelte i en vis grad ud fra deres surfing vaner.

Så uden at de har oplyst hvornår, så er det noget de har på bedding, og som umiddelbart burde være guf for en side som din, for så vil ham der kommer fra en side omkring sorte hatte, men som i virkeligheden bruger det meste af sin tid på at surfe sider om online spil, få annoncer der er relaterede til online spil.

Når det sker burde du automatisk få bedre klikprocenter på dine sider, og det er allerede i beta hos nogle udvalgte publishers, så det er måske ikke så langt fra at de implementerer det...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 11:47

Hej Janno jeg har godt lagt mærke til dette nye tiltag fra Google men hvordan og hvorledes tror du det vil fungerer med denne løsning? jeg mener det må jo næsten være en cookie/cache løsning de her kører med eftersom at de udfra ens tidligere besøg kan vise annoncer udfra dette emne.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 12:08

Rigtigt mange benytter en eller anden tjeneste fra google, det kan være gmail, toolbar eller noget andet.
Og for de flestes vedkommende benytter de den samme mail til alle tjenesterne, og det er også de færreste der logger ud når de benytter deres egen personlige computer.

Derfor har google rigtigt mange data om de fleste og deres surf-vaner, og det vil være dem de benytter...

Prøv selv at søge efter noget du jævnligt læser om, både logget ind på din google konto, og lav så den samme søgning uden at være logget ind, du får personlige søgeresultater allerede i dag, de samme data kan adsense naturligvis benytte sig af.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 12:10

Og så et lille tillæg, jeg tror det vil fungere ret præcist, og jo flere data google får, samt jo længere tid der går, jo bedre vil det blive...

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 12:38

Hej Janno.

Jeg har godt bemærket at når jeg er logget på min google konto så viser den mig de sidste søgeresultater jeg har søgt efter som er gemt på "maskinen".

Samtidig har de lavet den fede feature at uanset søgemaskineoptimering fra den bedste seo guru er ligegyldig hvis man selv har en foretrukken side kan man selv skubbe den til tops når man søger på noget. På den måde kan brugerne også selv vælge hvilke sider de foretrækker skal ligge i toppen.

Det bliver en hård branche for seo folk når andre mennesker får øjnene op for denne funktion :-)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 13:04

Tilbudsguiden:
Jeg har godt bemærket at når jeg er logget på min google konto så viser den mig de sidste søgeresultater jeg har søgt efter som er gemt på "maskinen".

Jeg tror faktisk ikke det er korrekt det du skriver, altså det om gemt på "maskinen" for mig lyder det som om du tror at det er cookie baseret, og det er det ikke.
De data google benytter er gemt i googles "lagre" og bliver tilknyttet den enkelte konto... så selvom du bruger en anden maskine, får du stadig personlige søge resultater hvis du er logget ind...

Det er korrekt at du får dine foretrukne sider leveret højere oppe i resultaterne, men det påvirker jo kun din personlige søgning, og hvis man seo'er godt nok, vil man stadig komme til at ligge fint hos de fleste...

Effekten af det set fra en seo'ers point of view, er nok nærmere at side 1 går fra 10 til 7 eller 8 resultater hos dem der er logget ind...

Jeg synes egentlig ikke det er specielt attråværdigt at få helt personlige søgeresultater, så ender det jo bare med at jeg kun finder det jeg i forvejen kender... og for mig er pointen i det at søge, jo netop at finde noget jeg ikke i forvejen ved hvor er. Vidste jeg det allerede, behøvede jeg jo ikke en søgemaskine.

Men det er jo en helt anden snak... det bliver i hvert fald spændende at se hvordan det påvirker adsense...

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 14:19

Nej jeg er skam velvidende om at det er mit brug af Google der danner grundlaget for den indsamlede data.

"Jeg synes egentlig ikke det er specielt attråværdigt at få helt personlige søgeresultater, så ender det jo bare med at jeg kun finder det jeg i forvejen kender... og for mig er pointen i det at søge, jo netop at finde noget jeg ikke i forvejen ved hvor er. Vidste jeg det allerede, behøvede jeg jo ikke en søgemaskine..."

Jeg mener at denne løsning er perfekt til f.eks. studerende som kan benytte denne teknik, men for folk med lidt interesse som går udover de faste emner vil jeg mene at den ikke har den store effekt :-)

Men ja du har ret det bliver spændende .

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)