Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styring af adsense

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har siden www.zeroup.dk som er en gratis side for uploading af billeder. Siden har jo naturligvis ikke så meget hindhold, og derfor har adsense svært ved at vise reklamer som er målrettet.

Lang de flester der kommer ind på siden har siddet i et forum, og læst en post hvor der så var postet et link til et billed uploaded på min side. Det vil så ud ala det her <a href=\"http://Zeroup.dk/Vis/solnedgang27.jpg\"Billed Upload - Zeroup.dk</a>

Det vil sige at der kommer mange forskellige personer ind på siden. For at optimere på adsense, tænkte jeg på om det var muligt at styre hvilke typer reklamer der blev vist alt efter hvilken side folk komer fra. Men er det okay, eller bliver jeg smidt ud for det. Og er det i det hele taget muligt?

Jeg tænkte på at gøre det at jeg gemte den side som mine besøgende kom fra i en session, og så lige meget hvor de var på min side, ville der kommer anonccer der passede til siden de kom fra. Kan det lade sig gøre, og er det okay.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 01:01

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe med om dette er muligt, og okay hos google?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 08:23

Hvis du vil bruge adsense, bliver du nødt til at have noget indhold på siden, ellers kan systemet ikke finde passende annoncer.

Hvis du ikke vil have tekst på sitet, så må du ud i andre muligheder, hvor du i højere grad kan bestemme, hvilke reklamer du vil vise.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 09:15

Hej

Jeg tror ikke helt du er med på hvad jeg mener.

Jeg laver et opdigtet eksempel:

"Nicklas på 18 år er inde på en hardball hjemmeside for at sætte sit hardball gevær til salg. Han har taget nogle billeder af geværet og vil gerne have dem med, han går derfor ind på zeroup.dk og uploader billederne, vender tilbage til hardballsiden og smider 3 links til zeroup.dk der hvor billederne ligger.

Jan på 20 er også inde på hardball hjemmesiden. Han ser nicklas tråd og klikker på linket for at se billeder af våbenet.."

HVis jeg nu fik mere indhold på siden så vil reklamerne på siden gå i retningen af at være for billedredigerings programmer og webhostinghoteller. Her kunne jeg godt tænke mig at lave sådan at reklamerne på zeroup.dk bliver vist efter hvilken side man kommer fra sådan at Jan istedet for reklamer for billedredigeringsprogrammer og webhostinghoteller ville se reklamer for hardball geværer, eftersom at han kommer fra en hardball side.

Er det muligt? Altså at vise reklamer på siden alt efter hvilken side de besøgende kommer fra?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:41
Hej Zeroup Jeg tror ikke det er muligt at føre ud i livet det du ønsker, i hvert fald ikke med adsense... Adsense er jo groft sagt bygget op sådan at googlebot/adsensebot når den læser dit indhold sender de informationer videre til adsense programmet, som så udvælger annoncerne ud fra de tekster der er dominerende på den enkelte side. Så medmindre du kan finde en måde at generere indhold ud fra hvad billederne handler om, tror jeg ikke det er muligt... Du må tilbage i tænkeboksen... Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt hvad du mener, og min pointe er stadig den samme: hvis du ikke vil have tekst på dit site, så kan du ikke styre adsense-annoncerne.

Hvis du vælger at indlejre tekst fra et referersite på din side (for på den måde at vise annoncer der er relevante for uploaderen), så bruger du andres materiale til at generere profit til dig selv, hvilket i bedste fald er uetisk, og i værste fald er brud på ophavsretten. Men jo, det er teknisk muligt.

Hvis du vælger at gøre det, er der to teksniske problemstillinger, du også skal tage højde for:

1. hvis du indlejrer teksten på sitet, har du stjålet teksten fra rettighedshaver, plus du skaber duplicate content, som søgemaskinerne ikke så godt kan lide. Citater er okay, men hvis du ripper et helt site, så bevæger du dig på kant af loven og søgemaskinernes retningslinjer.
  2. Hvis du indlejrer teksten og skjuler den, så gør du dig (ud over ovenstående) skyldig i cloaking, og så kan du risikere, at dit site forsvinder helt fra søgeresultaterne.

Så jo, det er teknisk muligt, men jeg vil ikke anbefale det.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 10:19

Så den eneste mulighed der er, ville være at lave en tagcloud som hvis en bunke tags som passer med siden som den besøgende kommer fra?

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:29

Hej Zeroup.

I dit tilfælde vil jeg anbefale dig at du i stedet lægger ekstra vægt på keyword tagget på dine sider:

<meta name="description" content="beskrivelse af den side brugeren er på">
<meta name="keywords" content="Dine søgeord">

Der er højst sandsynligt nogen der tror de er SEO eksperter der vil vove at påstå at det er nytteløst at benytte disse tags, men se om det ikke vil hjælpe dig :-)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:32

Et andet godt forslag til dig er at du i stedet for Google Adsense kigger på nogen af de alternativer der er for affiliate marketing. Hvis du gerne vil ha nogen henvisninger til hvor du kan ansøge så smid mig en mail på contact@te50.com :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 10:35

Jamen vil det have nogle indflydelse på hvilke adsene reklamer der bliver vist om jeg for lavet nogle keywords som passer ind alt efter billedet?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)