Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring på DBA - Hjælp...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er ved at forhandle årsaftale med DBA.dk - vi har en hel del inde hos dem i annoncer, bannere, links mm.

Mit spørgsmål er primært til trafikken de sender. I analytics kommer der trafik fra 2 forskellige kilder:

dba.dk / referral og adserver.karamco.dk / referral .. Heraf udgør den første ca. 3/4 og den sidste 1/4 ... Men er meget i tvivl om hvorvidt den sidste (adserver.karamco.dk) er en ligitim trafik strøm, eller det bare er en form for re-routes, dobbelttællinger eller lign? Er der nogen herinde der annoncerer på DBA.dk som kender til det? Det har nemlig ret stor betydning for hvor meget jeg vil betale for annonceringerne derinde..

Og hvis der er nogen af jer som for nylig har lavet aftaler med dem, ville jeg gerne have erfaringer med hvordan de er rent pris og forhandlingsmæssigt lige for tiden. Vi har ihvertfald fået kniven med kæmpe prisstigninger ifht. sidste år. De skyder skylden på Ebay opkøbet, men det lugter for mig utrolig meget af at de bare prøver at presse citronen på de kunder som de mener måske kunne være "afhængige" af dem.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:38

Hej Kenneth

Jeg kan desværre ikke lige svare dig på spørgsmålet om de forskellige kilder i Analytics, men generelt så er sites som dba til at handle med. Den betalingsform de typisk bruger (CPM), er ikke så nem at sælge, da klikraten på bannere sjældent er ret høj.

Jeg har kunder som det er lykkedes at at aftale afregning pr. klik (PPC), som man kender det fra Adwords, med sider som dba og ligende. Det er godt ikke meget for det, men hvis de har svært ved at få solgt deres reklamepladser, så kan man godt "prutte om prisen" :)

Held og lykke med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:45
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:48

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 21:59

Først of fremmest: Hvis du er seriøs med din annoncering, vil jeg starte med ikke at bruge analytics til tracking. Analytics bruges ikke til reklamekampagner, men derimod til analysering af trafikken (trends etc.)

Analytics tæller i øvrigt heller ikke kliks eller visninger fra folk uden js aktiveret.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:07

Tak for alle svarene...

Kan godt se at vi er nød til at få en langt mere professionel approach til trackingen.. Jeg er bare en hat til alt det internet-skidt med kodning, logging og r**** mig..  Men jeg må lige forhøre mig også mine IT-folk og samarbejdspartnere..

Nu nævnes der at man bør "tagge" sine links gennem adwords. Og også at man helt bør gå væk fra analytics til tracking af online kampagner på henvisningssteder (DBA.dk, diverse forums, gallerier mm.).. Men er der så et program man skal ud og have fat i eller hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)