Hej Alle, Er ved at forhandle årsaftale med DBA.dk - vi har en hel del inde hos dem i annoncer, bannere, links mm. Mit spørgsmål er primært til trafikken de sender. I analytics kommer der trafik fra 2 forskellige kilder: dba.dk / referral og adserver.karamco.dk / referral .. Heraf udgør den første ca. 3/4 og den sidste 1/4 ... Men er meget i tvivl om hvorvidt den sidste (adserver.karamco.dk) er en ligitim trafik strøm, eller det bare er en form for re-routes, dobbelttællinger eller lign? Er der nogen herinde der annoncerer på DBA.dk som kender til det? Det har nemlig ret stor betydning for hvor meget jeg vil betale for annonceringerne derinde.. Og hvis der er nogen af jer som for nylig har lavet aftaler med dem, ville jeg gerne have erfaringer med hvordan de er rent pris og forhandlingsmæssigt lige for tiden. Vi har ihvertfald fået kniven med kæmpe prisstigninger ifht. sidste år. De skyder skylden på Ebay opkøbet, men det lugter for mig utrolig meget af at de bare prøver at presse citronen på de kunder som de mener måske kunne være "afhængige" af dem. |
Hej Kenneth
Jeg kan desværre ikke lige svare dig på spørgsmålet om de forskellige kilder i Analytics, men generelt så er sites som dba til at handle med. Den betalingsform de typisk bruger (CPM), er ikke så nem at sælge, da klikraten på bannere sjældent er ret høj.
Jeg har kunder som det er lykkedes at at aftale afregning pr. klik (PPC), som man kender det fra Adwords, med sider som dba og ligende. Det er godt ikke meget for det, men hvis de har svært ved at få solgt deres reklamepladser, så kan man godt "prutte om prisen" :)
Held og lykke med det.