Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal rabatter sælges - nogle gode ideer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg har lavet en hjemmeside hvor en række landsdækkende leverandører der leverer lige fra arbejdstøj og dieselolie til firmafrugt og sundhedsordninger har givet nogle rigtigt gode rabatter.

Siden er tiltænkt mindre virksomheder som ikke kan opnå disse rabatter selv, men jeg kan ikke rigtigt få gang i det helt store salg. Hvad mener I er den bedste måde at nå de mindre virksomheder på - freelancehjælp, marketingsbureau, selv ansætte sælgere eller....?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Det bedste ville nok være at få en sælger ind selv.. Men det er også en dyr løsning.

Find en freelancer og lav en god aftale med ham.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du skal i første omgang have gjort mindre vikrsomheder opmærksom på din eksistens... Så grib knoglen og ring rundt og introducer siden, og gør opmærksom på at du intet vil sælge dem her og nu, samt at du tilbyder en service, som kan spare dem penge in the long run...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Jan 09
Skrevet kl. 15:13

Ja det er nok den vej vi skal gå, jeg overvejer at bruge mødebooking og så få en sælger til hver af regionerne.

Men du har ret, det er en dyr løsning for et nystartet projekt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:15

Herinde er der folk der laver enten mødebooking eller tlfsalg, hvor du kun betaler for hver ordre. Selvom det ik er den mest seriøse form, kunne den vel gå i starten hvis budgettet er stramt...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:33

Det skal da godt nok være nogle gedine rabatter hvis der skal være økonomitil at du også kan tjene så emget at der er en forretning i det med fastansatte sælgere?

Jeg ville nok prøve de billige og traditionelle løsninger først. Altså SEO og annoncer, derudover kunne du jo gå til den lokale erhvervsforening, eller væksthussønderjylland osv og se om de måske ville hjælpe med at sprede ordet?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Jan 09
Skrevet kl. 15:59

Ja jeg er ikke vild med ideen omkring fastansatte sælgere, de er omkostningstunge

Vi er godt med på SEO og annoncer, men det lyder som en rigtig god ide med lokale erhvervsforeninger samt væksthuse.

Tak for de gode indput.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:19

Hej Esben,

Jeg ville nok starte med at afgøre hvor du differencierer dig fra logbuy, som så vidt jeg ved er dem der er mest fremme i skoene.

Dernæst få klarificeret din målgruppe, er det fx. store/mellem/små (som du selv nævner) virksomheder og indenfor hvilke(n) branche(r).

Herefter ville jeg nok lave en test i samarbejde med et marketingbureau - fx. KL Marketing ApS v/ Kim Høj Larsen 32526221.

Afhængig af testens respons med hensyn til kundereaktioner mm. ville jeg tage den derfra.

Du er også nødt til at afgøre What's In It For Me og What's In It For Them. - kort sagt hvorfor skal de vælge dig, og hvad får du ud af det (hvad er et salg værd for dig på kort, mellem og længere sigt).

Et godt sted at starte selv kunne være i et foruddefineret segments brancheforening.

/Sebastian.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Jan 09
Skrevet kl. 11:45

Hej Sebastian

Jeg undskylder den lange svartid.

- Det er ikke så svært at differencere sig fra Logbuy da det efterhånden mest er privatsegmentet /medarbejder som de henvender sig til, nej Dansk Indkøb A/S er den mest sammelignelige.

- Jeg har lige lukket en aftale med en "prøveperiode" hos et marketingsbureau således at jeg får en fornemmelse for "hvor det sner"

-  Ideen med brancheforeninger er rigtig god.

Tak for input. / Esben

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)