Jeg er begyndt at tænke over jeg måske skulle erhverve mig et bedre it-system.
Har pt 3 pc og to bærbar samt en mac som køre med hvert sine programmer osv. men vil gerne have dem til at arbejde sammen således at jeg ikke behøver at "flytte" en opgave fra den ene til den anden maskine. Sammen med de nævnte maskiner har jeg også fire printer samt en plotter som alle amskiner gerne skulle kunne betjene.
Helt nøjagtig hvordan jeg får det sat sammen har jeg ikke fattet - er der nogle som kan henvise til websteder eller forklaringer på ganske enkelt dansk hvordan jeg gør dette !
Er det filer, som du vil dele? Hvis I sidder på samme netværk, så er det bare at anskaffe sig en netværksdisk. Nogle vil også kunne dele en printer for dig.
Men nyere printere til kontorer har som regel egen netværksport, eller de kan opgraderes til det.
Vi skal nok høre lidt mere om styresystemer osv - men tror umiddelbart du bør investere et par timer i en rådgiver. At få f.eks. vista og en Aple til at snakke sammen kan være noet af en udfordring.
Jeg vil til enhver tid anbefale at få opstillet en server, hvor brugerne bliver oprettet på (Windows 2003 eller 2008 server).
Windows computerne bør meldes ind i domænet, hvis de har en version af styresystemet, som understøtter det. Det giver mulighed for fil-sikkerhed, fælles drev, udskrivningsstyring, eventuel skanning til fællesdrev m.m.
Jeg give dig gerne lidt rådgivning om mulighederne, men du bliver lige nødt til at oplyse lidt mere om de computere, printere m.m., som eventuelt skal indgå i opsætningen
Du er velkommen til at kontakte mig via PM eller mail.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
hvis blot mine pcér og bærbare kunne køre sammen ville jeg blive meget tilfreds. Bruger xp styresystemer nu på alle pcér.
Macén er kun for at finde ud af den system - og det er den der bruges på mit fuldtidsjob !
Har hørt at folk snakker om en Linux server - det forvire mig altså en hel del ! Forstår ikke at windows og linus kan snakke sammen - eller det gør de måske heller ikke ????
Tror sgu også jeg må heller få fat i en verdensmand til at fikse dette-lyder ikke som om jeg selv kan fikse dette !
Jeg ville anbefale dig at gøre det samme mht. din hjemmeside ... som den er pt. skræmmer den kunderne væk. Det ville være bedre slet ikke at have nogen end det der, sorry.