4.6.2. Fri telefon/mobiltelefonSåfremt en ansat har fri mobiltelefon i tilknytning til en fri bil, vil vedkommende være skattepligtig af de faktiske telefonudgifter, dog maks. DKK 3.000 (2009). Værdi af fri mobiltelefon er dog skattefri, såfremt mobiltelefonen samtidig anvendes som dataforbindelse mellem den ansattes computer og arbejdsgiverens netværk *********************************** Jeg har et enmands firma og har en mobil tlf som mit firma betaler alle udgifter på. Og jeg bliver beskatte 3000kr for at kunne bruge denne privat også. Men hvordan skal jeg forstå det med dataforb. for jeg har altid en laptop pc med og der bruger jeg min mobil til at kunne komme på www og min post server plus jeg laver tit mit regnskab over den dataforb. som min tlf laver når jeg er på et hotel. hvornår er min telefon skatte fri hvis jeg bruger den som dataforb. ? |
Hej fotograf,
Mig bekendt så kan du jo ikke koble dig op mod dit firmas netværk, da du ikke har et intranet, som er nødvendigt for dig at bruge i hverdagen.
Desuden koster det dig kun 250 kr om måneden i værdi af fri telefon, så hvorfor overhovedet spilde mere tid på det? Det er jo umuligt at have en mobil til privat brug og holde regningen under 125 kr, som er værdien efter skat.
Med venlig hilsen
Flemming