Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon/mobiltelefon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

4.6.2. Fri telefon/mobiltelefon

Såfremt en ansat har fri mobiltelefon i tilknytning til en fri bil, vil vedkommende være skattepligtig af de faktiske telefonudgifter, dog maks. DKK 3.000 (2009). Værdi af fri mobiltelefon er dog skattefri, såfremt mobiltelefonen samtidig anvendes som dataforbindelse mellem den ansattes computer og arbejdsgiverens netværk

Jeg har et enmands firma og har en mobil tlf som mit firma betaler alle udgifter på.  Og jeg bliver beskatte 3000kr for at kunne bruge denne privat også.  Men hvordan skal jeg forstå det med dataforb. for jeg har altid en laptop pc med og der bruger jeg min mobil til at kunne komme på www og min post server plus jeg laver tit mit regnskab over den dataforb. som min tlf laver når jeg er på et hotel.

hvornår er min telefon skatte fri hvis jeg bruger den som dataforb. ? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:59

Hej fotograf,

Mig bekendt så kan du jo ikke koble dig op mod dit firmas netværk, da du ikke har et intranet, som er nødvendigt for dig at bruge i hverdagen.

Desuden koster det dig kun 250 kr om måneden i værdi af fri telefon, så hvorfor overhovedet spilde mere tid på det? Det er jo umuligt at have en mobil til privat brug og holde regningen under 125 kr, som er værdien efter skat.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 01:02

tak for et hurtig svar.   ja det er ikke mange penge.  men ville gerne have svar på det.  for 3000kr her og 3000 der bliver også til penge

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:11

Opret en konto på f.eks. Basecamp og brug det til at holde styr på dine projekter - voila, du har et intranet. :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:20

Fotografen:
mellem den ansattes computer og arbejdsgiverens netværk

Som enkeltmandfirmaer betragtes du ikke som ansat. Det er  dit eget netværk som du vil logge ind på. Så ovestående regel falder du ikke ind under.

Henrik

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:33

Det er sandt Henrik - og iøvrigt kan han fratrække alt telefoni i husstanden, så nu bliver det rigtig billigt Smile

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:39

Miriam Frank:

Det er sandt Henrik - og iøvrigt kan han fratrække alt telefoni i husstanden, så nu bliver det rigtig billigt Smile

Mange hilsner Miriam

Præcist! - Statsskattelovens § 6 Wink

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:16

Klovn:

Miriam Frank:

Mange hilsner Miriam

Præcist! - Statsskattelovens § 6 Wink

Henrik

Husk - der er ikke fuldt fradrag for momsen for privattelefoner.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)