Har du lavet noget research på selve branchen?? Ikke for at skyde dig i sænk, men jeg mener at medierne for noget tid siden, fortalte om det ene galleri efter det andet der lukkede pga. finanskrisen.. Nu laver du godtnok en hjemmeside, men at starte op på et marked der er yderst presset, hvor der allerede er benhård konkurrence, kan let blive til en kedlig oplevelse. Hvis du virkelig brænder for det, ville en mulig strategi være, at tilbyde firmaer at leje billederne og tilbyde de første 3 mdr. gratis. Firmaerne vil være mere villig til at blive til betalende kunder, når billederne først pryder på væggen. Evt. tilbyd at firmaerne kan skifte billederne x antal gange gratis de første 6 mdr. eller noget i den stil.. Held og lykke.. |
Jeg åbner jo selv et lille Galleri, men det er faktisk et Galleri og Atelier samtidig, da jeg også er kunstner, og skal have et sted at male. Så er jeg så heldig at det er en gammel butik. Grunden til jeg er så glad for, at jeg også kan lave det til Galleri er at jeg vil minimere at rejse rund i DK og udstille, da jeg har fuldtidsarbejde og jeg vil blive ved med at arbejde, det da jeg elsker mit arbejde.
Jeg vil fortælle dig om mine oplevelser med online gallerier. Det har desværre kun været negativt, facebook har givet mere end dem jeg har været tilknyttet, der er for mange og for lidt ser den, eller også har min kunst ikke passet til galleriet, det skal du også tænke på. Jeg har solgt mere fra min egen hjemmeside end fra online gallerier. Noget andet er, at jeg kun vil udstille, hvor jeg også får noget ud af det. Altså hvor galleriet vil gøre noget for at få mit navn ud. Eller hvor min kunst bliver set eller ser godt ud på CV'et :-).
Derfor tænker jeg at det er vigtigt, at du taler med de kunstner du har og hører hvad de gerne vil og hvordan du kan gøre det bedst for dem.
Håber du tager det positivt, det er for at give nogle input om hvad du skal tænke på. Rigtigt mange vil gerne se kunsten i virkeligheden og jeg har oplevet mange gallerier der er lukket fordi der bare ikke kommer folk nok.