Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal til at åbne mit eget galleri - HJÆÆÆÆÆLP

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har altid været meget kunst interesseret og nu mener jeg derfor det er tid til at prøve kræfter med at åbne mit eget galleri, har en del kontakter til en masse upcoming kunstnere så den del er på plads.

Det jeg godt kunne tænke mig og få noget hjælp med var:

Når jeg skal indgå aftaler med de forskellige kunstnere, findes der så en færdig kontrakt, hvor i der står ting som hvor meget jeg skal have i salgsprovision, betingelser osv.

Andre der har erfaring ideer, ting jeg skal være opmærksom på eller lign. må i meget gerne skrive enten her eller til min mail:

galleripi@hotmail.com

De bedste hilsner - P 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Hej P,

Det lyder spændende, er ikke lige så meget inde i den branche - Måske kunne du os lave nogle firmaaftaler, hvor du udlejer nogle af malerierne for et vis beløb hver måned.

Held og lykke med det.

Nicklas Jørgensen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:37

Hej P,

Jeg skal også til at åbne et lille Galleri, jeg er på udkig efter hvordan jeg billigt  (ikke for billigt) får lavet facaden. Måske vi kunne bruge hinanden til sparingspatner, hvad tænker du?

Mvh

Galleri Florence
Florence 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:43

Hvis I skal bruge lys, så er jeg leveringsdygtig. Jeg arbejder i øjeblikket på en galleriserie med LED lys som blandt andet skal bruges af museer..

xxx

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 07
Skrevet kl. 15:46

Ja, jeg skal have meget lys :-). Har du et link til hvad du har?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Uha, det lyder jo ikke ligefrem så velovervejet det hele Big Smile

Jeg håber du har lidt tid at løbe på - forsikring er jo fx et sted at starte.

Der er et sted du bare skal kende - det er billedkunstnernes forbund. Her finder du denne standdardkontrakt og en hel masse andre relevante oplysninger.

mht facadehjælp, så er du velkommen til at skrive Florence.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 07
Skrevet kl. 15:55

Tak for det. Jeg kontakter dig lige.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 07
Skrevet kl. 15:58

jeg kan ikke finde et sted at kontakte dig, er det mig som er blind?

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:29

Florence:

Hej P,

Jeg skal også til at åbne et lille Galleri, jeg er på udkig efter hvordan jeg billigt  (ikke for billigt) får lavet facaden. Måske vi kunne bruge hinanden til sparingspatner, hvad tænker du?

Mvh

Galleri Florence
Florence 

Florence:

Hej P,

Mvh

Galleri Florence
Florence 

Hej Florence,
det lyder spændende og som en god ide. Mit bliver i første omgang online med nogle små ferniseringer engang i mellem hos nogle jeg kender som har lejemål.
Da jeg først og fremmest vil se om det noget for mig og om det er noget jeg kan leve af. Maler ikke selv men har en del forbindelser til en masse nye kunstnere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Nej, jeg har vist ikke lavet så voldsom reklame for mig selv.

På det lille link under teksten her er der et link til min hjemmeside, men her er et til kontaktsiden Jeg får gæster om lidt, så jeg svarer nok først i morgen. Jeg er i gang med det helt store hjemmesideprojekt fordi jeg lægger an til at køre nogle kampagner, så den er ikke en oplevelse værd lige nu.

Galleri Pi, hvis det er et hobbyprojekt, kunne du måske snakke med en advokat via en af de gratis muligheder og få lavet en kontrakt der fraskriver ansvaret.

Det du skriver lyder lidt mere eventpreget end et galleri.

Dertil vil jeg sige et par ting.

For det første er der ikke den store "fidus" for kunstnere i at deltage i den slags. Et galleri uden fast adresse og fast kundekreds, lyder ikke som noget at satse på. Man tilmelder sig jo et galleri fordi de er bedre til at sælge, end man selv er. Man binder sig til en del ting, blandt andet at man ikke selv må sælge sine billeder billigere. Og så betaler man ofte op imod 50% til galleristen, og meget mere...

Derimod lyder et event, som noget hvor man udstiller gratis og måske sælger sine ting, mens gæsterne betaler en lille entre. Det lyder på en måde "lokalt". Altså som lokale hobbykunstnere der udstiller i en lade. At lave PR for en fernisering i et lejemål, bliver nok den vigtigste opgave overhoved.

Et internetgalleri lyder som en god ting, men også som noget der går et par hundrede af, på dusinet. Kvaliteten af dem jeg har set, har konsekvent været ret dårlig. Ofte er den forbundet til en lille webshop med kunstnerartikler og trukket ned af et dårligt webdesign. Når jeg skriver dette, er det fordi jeg håber du gør noget andet! Big Smile

Hvis du skal leve af det, tror jeg du skal satse meget stort, finde din niche og passe på med at fat i virkelig kvalitet.

Så du bad om indput, håber ikke det lyder for negativt - men jeg tror ikke så meget på ideen må jeg indrømme.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)