Hej Aminoer :-) Efter at have kigget nettet igennem efter en billig SMS-Gateway faldt jeg over at man kan tilslutte sin telefon til sin computer, og sende sms'er derfra. Er der nogle der har erfaringer med dette, eller ved hvilke teleselskaber der tillader det? Med venlig hilsen |
Hej,
Der er flere løsninger.
Jeg har selv et gsm-modem (Siemens MC35i). Det er tilsluttet en server med et COM-kabel. Det er egentlig bare et modem, som fungerer på samme måde som en almindelig mobiltelefon. Der kan sættes et simkort i den, og du bestemmer derfor selv hvilket teleselskab du bruger. Fordelen er at du selv kan "snakke" med modemet vha. AT-kommandoer. Kræver dog lidt teknisk viden, og kræver at du kan programmere en lille smule.
Jeg bruger selv SMS Tools 3, som er software der kan snakke med modemet. Det virker perfekt.
Kommer du til at sende store mængder sms-beskeder, kan det godt være teleselskaberne kontakter dig for at høre hvad du har gang i, men med et beskedent forbrug vil de ikke opdage noget.
Ovenstående kan også opnås hvis du har en almindelig telefon med et datakabel. Du skal dog være sikker på at der findes software der tillader dig at du kan "snakke" med telefonen.
En anden mulighed er at du køber et USB-modem med trådløst bredbånd. Jeg kan f.eks sende beskeder med mit usb-modem fra 3. Der følger software med, så det skulle være ret enkelt at sende beskeder med et 3-modem.
Men hvorfor ikke vælge en leverandør, hvor du kun betaler for det du sender?