Efterfølgende har jeg fundet ud af, at det er ret upraktisk - bl.a. er der en del linkkataloger, som ikke kan læse domæneadressen.
Derfor har jeg købt det samme domæne - bare med "aa" i stedet.
Da jeg ikke har specielt meget lyst til at flytte mine websider fra å-domænet, har jeg lavet en permanent redirect fra aa-domænet til å-domænet.
Min idé er så at bruge å-domænet til linkbuilding, der hvor jeg kan få lov til det - og ellers aa-domænet.
Vil det give mig nogle problemer - ikke mindst i SEO sammenhæng. Det skulle helst være sådan, at Google ser (links til) begge domæner, som om det var å-domænet.
Ville det kunne lade sig gøre, at flytte hele mappe-strukturen fra å-domænet til aa-domænet og ændre "Generelle indstillinger", "Wordpress-adresse" og "Blog-adresse" til aa-domænet - således at bloggen nu ville køre på aa-domænet.
Eller giver det problemer med den underliggende database.
Begge domæner ligger på et webhotel hos Surftown med plads til flere domæner.
Det vil være en rigtig dårlig ide at køre med begge domæner, da det vil give duplicate content (Samme indhold på to sider med forskelligt URL) og det er ikke godt for søgemaskinerne.
Umildbart ville jeg redirecte alt fra Å domænet til aa også holde mig fra æøå i domænenavne i en rum tid endnu. Der er f.eks. stadig rigtig mange brugere der køre med IE6 (Sad but true) og de vil ikke kunne besøge dit site :(
Vi skal nok få ægte unicode adresser engang, men jeg tror desværre vi alle må væbne os med tålmodighed nogle år endnu inden det praktisk er muligt at bruge.
Jeg kender ikke alverden til wordpress men jeg har meget svært ved at forestille mig at det er bygget så du ikke kan flytte hele din installation til en ny URL.
Jeg har gjort det, at jeg har flyttet alle filer over på det nye domæne - og ændret URL'erne under "Indstillinger".
Og umiddelbart ser det ud til at virke. Men da begge domæner ligger på samme server, burde det vel heller ikke være noget problem i forhold til databasen.
Sidst men ikke mindst har jeg lavet en permanent redirect fra den gamle domæne til det nye.
Skulle der være en eller anden, som mener der skal mere til, må vedkommende gerne råbe op :-)
Det lyder som den helt rigtige beslutning du har taget. IDN-domæner (æøå) kan bestemt ikke anbefales som primært domæne. Udover problemer med linkkatalogerne, så er der også stadig alt for mange, som har en browser, som ikke understøtter IDN domæner. Herunder bl.a. IE6, som desværre stadig bruges af en del.